Kierunek - małe miasta

W ciągu najbliższych dwóch lat Vobis Microcomputer chciałby zwiększyć dwukrotnie sieć punktów sprzedaży detalicznej sprzętu komputerowego i urządzeń cyfrowych.

W ciągu najbliższych dwóch lat Vobis Microcomputer chciałby zwiększyć dwukrotnie sieć punktów sprzedaży detalicznej sprzętu komputerowego i urządzeń cyfrowych.

Ubiegły rok oceniany jest przez firmę jako bardzo dobry. Przychody ze sprzedaży wzrosły prawie o jedną czwartą, a zysk zwiększył się ponad dwukrotnie. Według przedstawicieli Vobisu rok 2004 był jednym z najlepszych w dwunastoletniej historii firmy. Vobis już kolejny rok z rzędu znalazł się wśród 500 największych polskich przedsiębiorstw wg rankingu dziennika Rzeczpospolita.

Aparaty i laptopy

Kierunek - małe miasta

Tomasz Kordas, prezes zarządu Vobis Microcomputer

Najczęściej kupowane przez klientów Vobisu są komputery osobiste. Ich produkcja odbywa się w zakładzie pod Szczecinem. W ubiegłym roku zostało sprzedanych prawie dwadzieścia dziewięć tysięcy komputerów stacjonarnych. Coraz bardziej liczbie sprzedanych PC zaczyna dorównywać też liczba kupowanych przez użytkowników indywidualnych komputerów przenośnych. W 2004 r. sprzedano ponad osiemnaście tysięcy notebooków i w czwartym kwartale ubiegłego roku Vobis stał się w tym segmencie liderem na polskim rynku. Według ocen firmy sprzedaż laptopów będzie w najbliższym czasie w znaczący sposób rosła. W ofercie jest sprzęt produkowany przez firmy: Hewlett-Packard, Fujitsu Siemens, Toshiba, Asus, Acer. W roku 2005 przewiduje się na rynku polskim wzrost sprzedaży komputerów przenośnych o co najmniej połowę. Plany handlowe Vobisu mają podążać również za tym trendem.

Rok 2004 był okresem znaczącego wzrostu sprzedaży palmtopów, szczególnie tych wyposażonych w GPS. Tego typu urządzenia używane są obecnie głównie przez przedstawicieli działów handlowych lub serwisowych firm, mniej przez klientów indywidualnych. Coraz większym zainteresowaniem wśród nabywców indywidualnych cieszą się natomiast aparaty cyfrowe. W ubiegłym roku ich sprzedaż sięgnęła prawie siedemnastu tysięcy sztuk. Prawdopodobnie z rozwojem fotografii cyfrowej zwiększyło się też w pewnym zakresie zapotrzebowanie na lepsze drukarki, na których można drukować odpowiedniej jakości zdjęcia. W sieci Vobisu klienci kupili dwieście tysięcy tych urządzeń, z czego

132 tys. to drukarki atramentowe. Widoczny jest również wzrost zainteresowania monitorami ciekłokrystalicznymi. Ponad połowę ubiegłorocznej sprzedaży monitorów stanowiły właśnie urządzenia tego rodzaju. Ogółem sprzedano 33 tys. monitorów.

Według przedstawicieli Vobisu rok 2005, w związku z nowymi technologiami wprowadzanymi przez firmę Intel i innych czołowych producentów z branży, będzie rokiem rosnącego zainteresowania rozwiązaniami mobilnymi w segmencie SOHO, szczególnie sieciami bezprzewodowymi.

Więcej punktów

Kierunek - małe miasta

Przychody Vobis Microcomputer sp z o.o.

W ofercie sklepów Vobis jest około tysiąca różnych produktów związanych z komputerem i tak zwanym cyfrowym światem. Ich odbiorcami są przede wszystkim klienci indywidualni, następnie małe i średnie firmy (MSP) oraz odbiorcy korporacyjni. To do tych grup jest kierowana oferta handlowa sklepów. W jednym miejscu mogą oni znaleźć sprzęt, programy i akcesoria, niezbędne do pracy, nauki, rozrywki czy komunikacji. W ofercie sklepów, oprócz zestawów PC, są notebooki, skanery, drukarki, aparaty cyfrowe, palmtopy, a także akcesoria biurowe oraz oprogramowanie użytkowe, gry, programy edukacyjne i multimedia. W sieci funkcjonuje pięćdziesiąt osiem firmowych salonów sprzedaży (w ub.r. przybyło pięć nowych). Zlokalizowane są głównie w centrach handlowych dużych miast.

Vobis chce w ciągu dwóch najbliższych lat zwiększyć ich liczbę dwukrotnie. W pierwszej kolejności będą nadal lokowane w centrach handlowych, których w dużych miastach będzie z pewnością wciąż przybywać. W następnej kolejności mają być otwierane w miastach średniej wielkości. Oprócz własnych sklepów firmowych Vobis ma także około sześćdziesiąt sklepów partnerskich. Zlokalizowane są one głównie w miastach średniej wielkości.

Oprócz gęstej sieci punktów sprzedaży, za ważny atut Vobisu uważana jest także rozwinięta sieć punktów serwisowych. Rozbudowany, ogólnopolski system serwisowy ma dawać klientom poczucie pewności i bezpieczeństwa. Usterkę można zgłosić w każdym najbliższym sklepie. Wszystkie parametry opuszczającego fabrykę sprzętu są rejestrowane w bazie danych. Po wpisaniu na stronach internetowych numeru fabrycznego komputera można sprawdzić, z jakich komponentów został wykonany oraz jakie elementy były w nim naprawiane lub wymieniane.

Przedstawiciele Vobisu uważają, że rynek sprzętu komputerowego w naszym kraju rozwija się w zasadzie tak jak w innych krajach europejskich. Staje się coraz bardziej dojrzały, coraz bardziej wymagający. Zdaniem przedstawicieli Vobisu rola technik informacyjnych w naszym życiu będzie coraz bardziej rosła, więc na rynku wciąż jeszcze będzie duży potencjał do zagospodarowania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200