Wszystko o informacjach

Tegoroczne Forum Oracle zgromadziło kilkuset przedstawicieli polskich firm i instytucji oraz partnerów firmy. Na spotkaniu nie było żadnych prezentacji dotyczących produktów Oracle'a. Mówiono o realizowanych wdrożeniach i aspektach wykorzystania informacji w biznesie, o tym, w jaki sposób informacja staje się czwartym czynnikiem produkcji, nie mniej ważnym niż ludzie, kapitał i pomysł.

Tegoroczne Forum Oracle zgromadziło kilkuset przedstawicieli polskich firm i instytucji oraz partnerów firmy. Na spotkaniu nie było żadnych prezentacji dotyczących produktów Oracle'a. Mówiono o realizowanych wdrożeniach i aspektach wykorzystania informacji w biznesie, o tym, w jaki sposób informacja staje się czwartym czynnikiem produkcji, nie mniej ważnym niż ludzie, kapitał i pomysł.

Debatowano również na temat, w jaki sposób inwestowanie w innowacyjne rozwiązania pozwala uzyskać przewagę konkurencyjną. Sławomir Lachowski, prezes BRE Banku, stwierdził, że technologia umożliwia uzyskanie trwałej redukcji kosztów - a nie chwilowej, jak w przypadku innych metod - co z kolei umożliwia tworzenie nowych modeli biznesowych.

Dużo miejsca poświęcono też administracji. Paweł Piwowar, prezes Oracle Polska, stwierdził, że przymuszeni unijnymi wymogami musieliśmy zrobić kilka trudnych rzeczy naraz w postaci wdrożenia systemów informatycznych wspomagających pracę wybranych obszarów instytucji państwowych.

Ciekawym eksperymentem była dyskusja panelowa prowadzona przez przedstawicieli mediów dotycząca selekcji informacji, oceniania ich wiarygodności i radzenia sobie z dynamicznym zarządzaniem ich źródłami. Niektóre spostrzeżenia z tej dyskusji mogli z pewnością odnieść do praktyki swojego działania zgromadzeni na sali menedżerowie, którym zdarza się coraz częściej stawać wobec podobnych problemów - zalewu informacyjnego, selekcji informacji błędnych i niepełnych. Oni również muszą pracować nad rozwiązaniami pozwalającymi w skali przedsiębiorstwa czy instytucji państwowej na zapanowanie nad informacyjnym chaosem.

Zaproszeni uczestnicy innych paneli nie kryli rezerwy wobec postawy firm informatycznych zainteresowanych przede wszystkim sprzedażą, a nie tym, co z technologią będzie mógł faktycznie uczynić klient. Włodzimierz Kiciński, prezes Nordea Bank Polska, mówił o tym, że marże firm IT są nieporównanie wyższe od tego, na co pozwolić sobie mogą banki, że nierównomiernie rozkłada się podział ryzyka pomiędzy zamawiającego system a jego dostawcę, z oczywistą niekorzyścią dla tego pierwszego. Przegląd udanych wdrożeń, zaprezentowanych na Forum, dowodził jednak, że na szczęście nie jest tak zawsze.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200