Komputerowa kraina w Warszawie i Gdańsku

Milion klientów, ponad 2 mln zainstalowanych komputerów i systemów komputerowych - oto najkrótsza wizytówka założonej w roku 1976 firmy Computerland. Dziś stała się ona międzynarodową korporacją - największym dealerem liczących się w świecie producentów sprzętu i oprogramowania. Szczyci się tym, że każdą z 4000 pozycji swego katalogu jest w stanie dostarczyć w ciągu 7 dni, zapewniając roczny bezpłatny serwis gwarancyjny i 5-letni pogwarancyjny.

Milion klientów, ponad 2 mln zainstalowanych komputerów i systemów komputerowych - oto najkrótsza wizytówka założonej w roku 1976 firmy Computerland. Dziś stała się ona międzynarodową korporacją - największym dealerem liczących się w świecie producentów sprzętu i oprogramowania. Szczyci się tym, że każdą z 4000 pozycji swego katalogu jest w stanie dostarczyć w ciągu 7 dni, zapewniając roczny bezpłatny serwis gwarancyjny i 5-letni pogwarancyjny.

Wygląda na to, że Computerland zainstalował się na dobre w Polsce. Spółka Computerland Po land z kapitałem 350.000 dol, której drugim udziałowcem jest PROCOM ( po wygraniu przetargu na obsługę informatyczną wyborów, jest to kolejny dowód ekspansji tej firmy), otworzyła ostatnio dwa biura - oddziały w Warszawie i Gdańsku.

Po BaltComie było to niejako kolejne w minionym miesiącu potwierdzenie, że zarówno producenci, jak i dystrybutorzy wysokiej jakości, nowoczesnego ale zarazem drogiego sprzętu i oprogramowania liczą na wyraźną zmianę charakteru polskiego rynku, na bogatych odbiorców instytucjonalnych, na duże spółki z udziałem kapitału zagranicznego, wy-

kreowane na skutek prywatyzacji. Trudno powiedzieć, na ile jest to nadzieja poparta czymś więcej niż życzliwymi obietnicami, że w zbliżającej się epoce dominacji informatyki (jako siły motorycznej postępu gospodarczego) przodujące cywilizacyjnie kraje nie zostawią Europy Wschodniej na pozycji outsidera. Nie wiadomo również, w jakiej mierze wejście Computer-landu na polski rynek poprzedziły jego badania. Pan MC Quide, odpowiedzialny za operacje Computerland w Europie, przyznał oczywiście, że miały one miejsce, nie powiedział jednak ani słowa o tym, jakie były ich wyniki.

Pocieszające jest, że uzyskanie pierwszej pozycji na liście dystrybutorów sprzętu IBM, Compaq'a, Apple i softwaru Novella, Micro-softa, Aston - Tate oraz Lotusa przemawia niewątpliwie za per fekcjonizmem Computerlandu w dziedzinie marketingu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200