Współpraca receptą na sukces?
- Computerworld,
- 14.02.2005
Polski oddział firmy Samsung chce rozwinąć sprzedaż na rynku małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) przez współpracę z niezależnymi producentami sprzętu i oprogramowania oraz firmami usługowymi. Samsung Electronics Polska uruchamia w tym celu program partnerski - Samsung Care. Na współpracę z tą firmą zdecydowały się już Symantec, T.U. Generali, a także Puls Biznesu, Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw i Business Center Club.
Polski oddział firmy Samsung chce rozwinąć sprzedaż na rynku małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) przez współpracę z niezależnymi producentami sprzętu i oprogramowania oraz firmami usługowymi. Samsung Electronics Polska uruchamia w tym celu program partnerski - Samsung Care. Na współpracę z tą firmą zdecydowały się już Symantec, T.U. Generali, a także Puls Biznesu, Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw i Business Center Club.
Firmy, które zarejestrują się na internetowej stronie www.samsungcare.pl, mają otrzymać wsparcie, dostęp do bieżących informacji o rynku, a także móc skorzystać z promocji na produkty oferowane w ramach tego programu. Samsung - w ramach programu - udostępnił swoje drukarki i monitory i sprzęt AGD, a w 2006 r. mają znaleźć się w nim także notebooki. Symantec, w ramach programu Samsung Care, przygotował 10-proc. obniżkę cen na niektóre swoje pakiety. Jest to pierwsza tego typu promocja firmy Symantec w Polsce.
"Mamy ambicje rozszerzenia naszego programu o sprzęt, usługi wdrożeniowe i telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz ofertę kredytową i leasingową. Jeśli chodzi o telekomunikację, to na razie nie wiadomo, czy i kiedy uda się zawrzeć odpowiednie porozumienia z operatorami. Natomiast zaawansowane są rozmowy z kilkoma dostawcami systemów wspomagających zarządzanie" - mówi Marcin Bołbot, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Samsung Electronics Polska.
Przystąpienie do programu Samsung Care wymaga rejestracji na stronie WWW, a wpisane dane są weryfikowane przez pracowników Samsung Electronics Polska. Przedstawiciele Samsunga nie ukrywają, że jednym z ważnych celów programu jest zbieranie informacji o potencjalnych klientach. Po pozytywnej weryfikacji, użytkownik staje się pełnoprawnym uczestnikiem tego programu i ma nieograniczony czasowo dostęp do prezentowanych tam ofert. Obsługa klientów z sektora MSP ma być zapewniana przez sieć 50 dealerów Samsunga.
Samsung Care jest pierwszym tego typu programem Samsung Electronics na świecie, Polska będzie więc "poligonem doświadczalnym" tego modelu sprzedaży.