Wsparcie na odległość

Inquiero Technical Suport to internetowy system help desk umożliwiający przejmowanie kontroli nad komputerem użytkownika.

Inquiero Technical Suport to internetowy system help desk umożliwiający przejmowanie kontroli nad komputerem użytkownika.

Oprogramowanie Technical Suport opracowane przez hiszpańską firmę Inquiero pozwala na rozszerzenie możliwości świadczenia pomocy technicznej przy użyciu telefonu. Dzięki możliwości przejmowania kontroli nad systemem użytkownika pracownik help desku nie ogranicza się wyłącznie do słownego opisu problemu.

Wyjątkowość Inquiero wynika z jego prostoty. Uruchomienie systemu nie wymaga konfigurowania routera ani zapory ogniowej. Nie wymaga także instalacji oprogramowania - ani po stronie operatora systemu, ani użytkownika. Obu wystarczą jedynie standardowe przeglądarki i obsługa technologii Active X, przy czym operator może pracować z wykorzystaniem dowolnego komputera podłączonego do sieci.

Przeglądarka lub aplikacja

Użytkownik może uzyskać pomoc poprzez wejście na dedykowaną witrynę i kliknięcie przycisku "zdalna pomoc". W tym momencie pracownik help desku wysyła żądanie akceptacji wejścia do systemu użytkownika. Po otrzymaniu takiej zgody przejmuje kontrolę nad komputerem użytkownika i może rozpocząć diagnozowanie problemu. Jest także opcja pozwalająca na przejmowanie kontroli bez zgody użytkownika (dotyczy to np. serwerów).

Zamiast witryny, użytkownicy mogą łączyć się z help deskiem, posługując się specjalnym przyciskiem, który pojawia się w oknie serwisowanej aplikacji. Oprogramowanie obsługuje także transfer plików oraz oferuje możliwość nawiązania komunikacji głosowej VoIP. W kolejnej wersji systemu możliwe będzie zestawianie wideokonferencji pomiędzy użytkownikiem a operatorem. Pracownik help desku nie musi być na stałe zalogowany w systemie. Specjalny program informuje go o każdym kliknięciu na przycisk zdalnej pomocy przez użytkowników.

Abonament na pomoc

Wyłącznym przedstawicielem Inquiero w Polsce jest poznański LANtek. Firma miała przygotować polską wersję oprogramowania do końca listopada, jednak jej premiera (ze względu na problemy techniczne) została przełożona na grudzień br.

Najtańsza i najprostsza wersja oprogramowania Technical Suport działa na serwerach Inquiero w Hiszpanii. Operator i użytkownik korzystają wówczas wyłącznie z przeglądarki. "System nie działa przez to wolniej" - zapewnia Bartosz Knast, dyrektor firmy LANtek. Zakup licencji w modelu ASP dla jednego operatora to abonament w wysokości 299 zł miesięcznie. Za podpisanie rocznej umowy Inquiero oferuje rabat w wysokości 3-miesięcznych opłat.

Droższa wersja, Technical Suport Pro, umożliwiająca umieszczenie dodatkowego przycisku (obok przycisku minimalizacji okna) kosztuje miesięcznie 329 zł. Możliwe jest przy tym rozdzielanie zgłoszeń pomiędzy różnych specjalistów ze względu na aplikację, z której użytkownicy inicjują zgłoszenia. W odróżnieniu od najprostszej edycji, w tej wersji ekran komputera użytkownika widziany przez operatora jest dostępny z wykorzystaniem 256 kolorów (w tańszej wersji jest to 16 kolorów lub czarno-biały). "Obraz kolorowy jest lepszy, co jednak wpływa na pewne spowolnienie pracy systemu" - przyznaje Bartosz Knast.

Alternatywą dla wynajmu jest zakup licencji - ok. 7,5 tys. zł dla jednego operatora. System można bezpłatnie testować przez 15 dni, wchodząc na witrynę Inquiero.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200