Przyspieszenie według QAD

''From 6 weeks to 6 hours'' (z sześciu tygodni do sześciu godzin) - tym hasłem reklamuje swój pakiet ERP - eB2 - firma QAD.

''From 6 weeks to 6 hours'' (z sześciu tygodni do sześciu godzin) - tym hasłem reklamuje swój pakiet ERP - eB2 - firma QAD.

"Oczywiście liczby podane w haśle mają charakter marketingowy. Równie dobrze hasło mogłoby brzmieć z 2 tygodni do 2 godzin. Robimy jednak wszystko, aby skrócić do minimum procesy dystrybucyjne i produkcyjne u naszych klientów" - mówi Mark Brewer, specjalista ds. procesów dystrybucyjnych w brytyjskim oddziale QAD. Taki właśnie cel miały także ostatnie zmiany funkcjonalne dokonane w systemie QAD eB2.1.

Z myślą o korporacjach

Najważniejszą modyfikacją dokonaną przez QAD w ostatniej wersji tego pakietu ERP było wprowadzenie dodatkowego stopnia podziału organizacyjnego, tzw. domen. "Podział ten będzie szczególnie przydatny z punktu widzenia zagranicznych koncernów, zarządzających procesami w kilku zakładach w obrębie regionu i kraju. Oprócz integracji procesów na poziomie działów, zakładów czy całej korporacji, mogą one modelować procesy w obrębie większych jednostek organizacyjnych" - tłumaczy Jarosław Jaśkiewicz, menedżer ds. marketingu i produktu w QAD.

To jeden z mechanizmów umożliwiających współdzielenie usług (shared services) w obrębie korporacji. System umożliwia korporacji łatwe zarządzanie, zasilanie danymi i różnicowanie scentralizowanych usług, takich jak finanse czy zarządzanie kadrami.

Pojedynczy użytkownicy zainteresowani

Przyspieszenie według QAD

Paul Newsome dyrektor ds. marketingu w QAD w regionie EMEA

Z punktu widzenia krajowych klientów QAD Polska, uczestniczących w IV Forum Użytkowników Aplikacji QAD - jego patronem był Computerworld - bardziej interesujące okazują się pozostałe modyfikacje najważniejszego produktu QAD. Przede wszystkim firma poszerzyła system eB2.1 o rozwiązanie QAD Business Intelligence. "Elementem praktycznie wszystkich realizowanych przez nas obecnie projektów jest wdrożenie także tej funkcjonalności" - twierdzi Jarosław Jaśkiewicz.

W wersji eB2.1 usprawniono także mechanizmy integrujące aplikacje QAD z innymi elementami infrastruktury. W ramach platformy QXtend - wraz z podsystemem QDocs - aplikacje mogą w prosty sposób wymieniać pomiędzy sobą dane pochodzące z samych aplikacji i dokumentów przechowywanych w obrębie tychże aplikacji. Aby jeszcze bardziej uprościć proces integracji, na początku 2005 r. QAD wprowadzi nową wersję eB2 w pełni opartą na przeglądarce internetowej i niewymagającą ładowania na stację kliencką nawet jednej linii kodu. To ułatwi i zabezpieczy administrację pakietem.

Odrobina cierpliwości

Na bardziej fundamentalne zmiany klienci QAD będą musieli jeszcze chwilę poczekać. Prawdopodobnie pod koniec przyszłego roku na rynek wejdzie QAD eB3. Według pierwszych upublicznianych przez producenta informacji, w eB3 będzie można znaleźć rozbudowane funkcje mobilne modułów produkcyjnych, a także nowe funkcje umożliwiające zarządzanie procesami dystrybucji przy pomocy subkontraktorów. Te ostatnie mechanizmy pozwolą na dowolny dobór podwykonawców najlepszych do realizacji konkretnych zleceń produkcyjnych.

Równolegle z pracami nad pakietem eB3, QAD przygotowuje moduły wspomagające zarządzanie cyklem życia produktów (PLM) i prognozowanie popytu. "Te dwa obszary wskazali nam klienci w trakcie badań prowadzonych przez QAD wśród użytkowników naszych aplikacji" - mówi Paul Newsome, dyrektor ds. marketingu w QAD w regionie EMEA.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200