Avaya: duży potencjał w Polsce

Avaya chce zwiększyć obecność na polskim rynku

Avaya chce zwiększyć obecność na polskim rynku.

"W tym celu chcemy zwiększyć liczbę pracowników polskiego oddziału i liczbę lokalnych partnerów. Zwiększymy także liczbę akcji marketingowych" - mówi Wojciech Głownia, zarządzający od kilku miesięcy Avaya Poland. Mają w tym pomóc większe niż dotychczas środki przyznane Avaya Poland przez centralę. Firmę interesuje zwłaszcza rynek średnich przedsiębiorstw, którym Avaya chce zaoferować rozwiązania call/contact center oraz systemy telefonii IP i Unified Messaging. Prognozowane przez przedstawicieli firmy zwiększenie zamówień ze strony tego sektora ma być efektem wejścia Polski do Unii Europejskiej.

Avaya: duży potencjał w Polsce

Wojciech Głownia, zarządzający od kilku miesięcy Avaya Poland

Polska jest jednym z czterech krajów europejskich, w których Avaya będzie inwestować. Na liście znalazły się także Niemcy, Hiszpania i Rosja. Kierownictwo firmy przekonuje, że nie rzuca słów na wiatr. Przykładem jednej z nowych inwestycji jest przejęcie firmy Tenovis - dużego niemieckiego dostawcy usług i systemów komunikacyjnych. Spółka ta zatrudnia 5400 pracowników w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Szwajcarii, Holandii i we Włoszech. Wartość transakcji wyniosła 370 mln USD. Przejęcie to ma umożliwić firmie Avaya trzykrotne zwiększenie przychodów w Europie, a w całkowitych przychodach tego koncernu, aż 30% będzie pochodzić z tego regionu. Wojciech Głownia nie wyklucza podobnych działań na polskim rynku, choć przyznaje, że dziś są one mało prawdopodobne.

W tegorocznym raporcie Computerworld TOP 200 Avaya Poland znalazła się na 37. miejscu w tabeli największych firm telekomunikacyjnych. Szacunkowe przychody polskiego oddziału firmy kształtowały się w ostatnich dwóch latach na poziomie 40 mln zł. Pośród użytkowników systemów call/contact center Avaya w Polsce znajdują się m.in. Polska Telefonia Cyfrowa (Era), PTK Centertel, GE Capital i ING Bank Śląski. Firma ta jednak - mimo że jest jednym z liderów rynku telefonii IP (wg raportów Synergy Research) - w Polsce nie ma referencji na tego typu rozwiązania. Wojciech Głownia przekonuje, że rynek ten dopiero się tworzy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200