Avaya: duży potencjał w Polsce
- Computerworld,
- 18.10.2004
Avaya chce zwiększyć obecność na polskim rynku
Avaya chce zwiększyć obecność na polskim rynku.
"W tym celu chcemy zwiększyć liczbę pracowników polskiego oddziału i liczbę lokalnych partnerów. Zwiększymy także liczbę akcji marketingowych" - mówi Wojciech Głownia, zarządzający od kilku miesięcy Avaya Poland. Mają w tym pomóc większe niż dotychczas środki przyznane Avaya Poland przez centralę. Firmę interesuje zwłaszcza rynek średnich przedsiębiorstw, którym Avaya chce zaoferować rozwiązania call/contact center oraz systemy telefonii IP i Unified Messaging. Prognozowane przez przedstawicieli firmy zwiększenie zamówień ze strony tego sektora ma być efektem wejścia Polski do Unii Europejskiej.
W tegorocznym raporcie Computerworld TOP 200 Avaya Poland znalazła się na 37. miejscu w tabeli największych firm telekomunikacyjnych. Szacunkowe przychody polskiego oddziału firmy kształtowały się w ostatnich dwóch latach na poziomie 40 mln zł. Pośród użytkowników systemów call/contact center Avaya w Polsce znajdują się m.in. Polska Telefonia Cyfrowa (Era), PTK Centertel, GE Capital i ING Bank Śląski. Firma ta jednak - mimo że jest jednym z liderów rynku telefonii IP (wg raportów Synergy Research) - w Polsce nie ma referencji na tego typu rozwiązania. Wojciech Głownia przekonuje, że rynek ten dopiero się tworzy.