"Orbis" w tonacji "Amadeusa"

W zachodnich biurach podróży funkcjonują centralne komputerowe systemy informacyjno-rezerwacyjne, dzięki którym klient może uzyskać zarówno niezbędne informacje jak i zarezerwować sobie hotele, bilety na dowolny środek lokomocji, a także na imprezy kulturalne, sportowe itp.

W zachodnich biurach podróży funkcjonują centralne komputerowe systemy informacyjno-rezerwacyjne, dzięki którym klient może uzyskać zarówno niezbędne informacje jak i zarezerwować sobie hotele, bilety na dowolny środek lokomocji, a także na imprezy kulturalne, sportowe itp.

Jednym z takich ogólnoświatowych systemów jest niemiecki "Start Amadeus", z którego usług skorzystało w ub.r. ok. 85 mln klientów. Na jego wdrożenie w Polsce zdecydował się "Orbis S.A.". Klient, który zechce skorzystać z usług tego biura, będzie mógł uzyskać w ciągu kilku minut informacje na temat przepisów drogowych i sanitarnych obowiązujących w danym kraju, wykaz i godziny połączeń komunikacyjnych, zarezerwować bilety na dowolny środek lokomocji, zamówić w wypożyczalni samochód, hotel i bilety na imprezy. Włączenie "Orbisu" do "Amadeusa", który zresztą podpisał niedawno porozumienie z dwoma innymi wielkimi systemami rezerwacji - "Worldspan" i "Abacus" (pisaliśmy o tym w CW nr 38/92) - umożliwi również powszechniejszy eksport polskich usług turystycznych. "Orbis" zaprasza polskie biura podróży do współpracy we wdrażaniu "Amadeusa", pozwoliłoby to bowiem na obniżenie ogromnych kosztów wdrażania systemu. Konieczna jest także ścisła wspólpraca z "LOT-em", PKS i PKP. Ponieważ nasi przewoźnicy są zabiedzeni, trudno liczyć na to iż będą w stanie w najbliższym czasie sprostać wymaganiom systemu. Na podróże po Polsce z wydrukiem "Amadeusa" w ręce zagraniczni turyści będą więc chyba musieli jeszcze poczekać.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200