Poczta elektroniczna w samolocie

Linia lotnicza USAir ma zamiar serwować na pokładzie swych samolotów usługi w formie możliwości stosowania poczty elektronicznej.

Linia lotnicza USAir ma zamiar serwować na pokładzie swych samolotów usługi w formie możliwości stosowania poczty elektronicznej.

Będzie to system FlightLink firmy In-Flight Phone Corp. Sygnał będzie przesyłany przez pokładowy modem (9600 bps) do serwera 386 zainstalowanego w samolocie, zaś następnie specjalnym kablem będzie trafiał do szeregowych portów komputerów typu notebook.

Inna firma, GTE AirPhone, już oferuje systemy łączności zainstalowane w samolotach American Delta i United Air Lines, niestety tylko w jedną stronę, tzn. z powietrza na ziemię. Wkrótce firma ta będzie dysponować systemem łączności GenStar w obie strony tzn. powietrze-ziemia i ziemia-powietrze. Usługa taka ma kosztować ok. 2 USD za minutę. Użytkownicy systemu GenStar będą mogli korzystać ze standardowego oprogramowania komunikacyjnego jak wysyłanie i odbiór faxów czy poczty elektronicznej oraz będą mogli przejrzeć pokładowy biuletyn informacyjny.

Każdy z systemów będzie komunikował się z układem naziemnych stacji położonych na terenie całego USA. Dalsze plany uwzględniają możliwość użycia łączy satelitarnych, co pozwoli rozszerzyć pokładowe systemy łączności dla samolotów na cały świat.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200