Notebook najpopularniejszy

Grupa konsultacyjna Dataquest przeprowadziła badania na temat popularności różnych wersji komputerów osobistych na terenie Europy.

Grupa konsultacyjna Dataquest przeprowadziła badania na temat popularności różnych wersji komputerów osobistych na terenie Europy.

Okazało się, że w 1991 r. szybko wzrastała sprzedaż przenośnych komputerów i w porównaniu z 1990 r. powiększyła się o 41%. Inne rodzaje komputerów osobistych też sprzedawały się nie najgorzej, ale średni wzrost wyniósł jedynie 9%. Rekordowy odnotowano w kategorii notebooków, których sprzedaż w tym samym czasie wzrosła o 270%. Obserwuje się natomiast minimalny spadek zainteresowania laptopami, których sprzedaż spadła o 8% na początku 1990 i dodatkowo o 6% pod koniec 1991 r.

* * *

Jak informuje IDC (International Data Corporation) najwięcej komputerów typu notebook w 1991 r. sprzedała na rynku amerykańskim firma Toshiba - 14.6% ogólnej wartości sprzedaży. Kolejni na liście sprzedawców tych przenośnych urządzeń to Compaq (13.2%), Apple (9.3%), Tandy Grid (9.1%) oraz Zenith Data Systems (7.3%). W '91 r. w USA sprzedano ponad 700 tys. egzemplarzy notebooków. IDC przewiduje ciągły wzrost zainteresowania tymi komputerami szacując, że w '92 r. sprzedanych zostanie ponad milion egzemplarzy, zaś w '93 r. 1400 tys. sztuk.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200