WordPerfect broni nazwy

Ponad 50 firm softwarowych używa w nazwie swego produktu słowa ''perfect'' czyli ''doskonały''.

Ponad 50 firm softwarowych używa w nazwie swego produktu słowa ''perfect'' czyli ''doskonały''.

WordPerfect Corp. jako pierwsza użyła tego określenia dla swego edytora. Teraz uważa to słowo za część nazwy własnej i przygotowuje serię procesów przeciwko "piratom". Na razie firmy softwarowe otrzymały listowne wezwanie do zmiany nazwy swych produktów. Wicedyrektor WordPerfectu, R. Duff Thompson oświadczył, że jego firma nie ma wyboru: "albo się broni swego znaku firmowego albo się go traci". Jeden z pozwanych, Financial Services Marketing Corp., z Dallas, od 3 i pół roku broni przed sądem nazwy TaxPerfect. Firma argumentuje, że jej produkt nie konkuruje z WordPerfectem, bo nie jest edytorem tylko arkuszem kalkulacyjnym do wyliczania podatków i że słowo "perfect" jest słowem pospolitym, którego nikt nie może "posiadać".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200