Micrografx w Warszawie

23 czerwca br. w warszawskim hotelu Marriott odbyło się spotkanie z J. Paulem Graysonem współwłaścicielem i szefem amerykańskiej firmy Micrografx. Jego krótka wizyta była związana z rozpoczęciem działalności firmy w Polsce.

23 czerwca br. w warszawskim hotelu Marriott odbyło się spotkanie z J. Paulem Graysonem współwłaścicielem i szefem amerykańskiej firmy Micrografx. Jego krótka wizyta była związana z rozpoczęciem działalności firmy w Polsce.

Micrografx założony przez braci - Paula i Georga Graysonów - w czerwcu 1982 r. w Richardson, w stanie Teksas (gdzie do dziś jest jego siedziba), od samego początku zajął się produkcją programów graficznych do komputerów osobistych klasy IBM PC. Bracia Graysonowie zaczynali z kapitałem ok. 6 tys. USD. Dzisiaj wartość Micrografx szacowana jest na 50 mln USD. Firma zatrudnia ponad 340 osób w 10 krajach.

Już 1983 r. przyniósł firmie sukces. Na targach Comdex pokazano PC Draw. Był to pierwszy pracujący graficznie profesjonalny program rysunkowy.

Od pojawienia się pierwszej wersji środowiska pracy Microsoft Windows, Micrografx postawił na tę nową technologię. Dziś produkuje wektorowe oprogramowanie graficzne tylko pod Windows i do systemu operacyjnego OS/2.

Najbardziej znane pakiety to: Windows Draw - program rysunkowo-malarski dla początkujących, Desinger - do wykonywania dokładnych ilustracji i rysunków technicznych, Charisma - do tworzenia grafiki prezentacyjnej i biznesowej, Picture Publisher - "elektroniczna ciemnia", do profesjonalnej obróbki barwnych i czarno-białych zdjęć. Produkty firmy są nie tylko popularne wśród użytkowników lecz także otrzymują wiele nagród i wyróżnień. Przyznają je, i to często przez kolejne lata, tak znane czasopisma komputerowe jak Publish!, Infoworld, PC Magazine, Windows, Compute.

Swą ekspansję poza USA Micrografx rozpoczął w 1988 r. od utworzenia zagranicznego oddziału w W. Brytanii. Następnie powstały filie m.in. w Niemczech, Francji, Japonii, krajach skandynawskich. Klientami Micrografx są zarówno małe firmy jak i wielkie korporacje, znajdujące się na liście magazynu Fortune. Są to organizacje usługowe, agendy rządowe, administracja, banki, przemysł.

Programy przystosowywane są do warunków lokalnych. Jest to nie tylko proste przetłumaczenie, ale również inne opakowanie i podręczniki. Uwzględniają też narodową mentalność użytkowników. Przykładem może być japońska wersja programu Designer 3.1 wprowadzona na rynek w sierpniu 1991 r. Praktycznie ustaliła ona w Japonii standard programów graficznych opartych na Windows 3.0.

Micrografx jest jednym z niewielu przedsiębiorstw działających na rynku komputerów osobistych, które ma doskonałe stosunki z Microsoft i IBM, także po ich głośnym rozwodzie. Micrografx i IBM współpracują nad ulepszeniem systemu operacyjnego OS/2. Przygotowywane są również wersje programów Micrografx do OS/2.

Ostatnia nowość Micrografx, wprowadzona jesienią 1991 r., to wektorowo pracujący program rysunkowy przeznaczony dla początkujących - Windows Draw!. Jest on wynikiem przyjętej strategii firmy: przygotowania programu graficznego dla każdego. Był to strzał w dziesiątkę. Micrografx pakietem Windows Draw! odpowiedział na zapotrzebowanie użytkowników komputerów klasy IBM PC, jest to program prosty i szybki w obsłudze, pozwalający tworzyć ilustracje i rysunki przy minimum wysiłku. Windows Draw! jest najszybciej sprzedawanym pakietem graficznym do środowiska Windows w dotychczasowej historii komputera osobistego. W ciągu pierwszych 60 dni po wprowadzeniu sprzedano ponad 50 tys. kopii, przy cenie katalogowej 149,95 USD.

W Polsce firma zaczęła działać na początku 1992 r. Zbiegło się to z początkiem aktywności w krajach Europy Wschodniej i Środkowej. Dzisiaj ma już trzech dystrybutorów: Copacta, MSP, Wimal International. Zapowiedziano wprowadzenie polskiej wersji Windows Draw!

Procentuje wiara w sukces wizji Billa Gatesa i jego Windows. Micrografx osiąga wysokie zyski: 4,1 mln USD netto za rok finansowy 1991 i bije rekordy sprzedaży 29,5 mln USD w 1991 r. Bracia Graysonowie nie spoczęli na laurach, pracują nadal i przygotowują nowe niespodzianki. Również na polski rynek, gdyż teraz po ekspansji na rynki Europy Zachodniej zaczyna się czas Europy Wschodniej i Środkowej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200