Przypadkowy spamer

Pytanie: Wiadomości poczty elektronicznej wysyłane do odbiorców zewnętrznych wracają z adnotacją, że zostały odrzucone jako prawdopodobny spam przez filtr antyspamowy. Skąd się biorą takie podejrzenia i jak można temu zaradzić?

Pytanie: Wiadomości poczty elektronicznej wysyłane do odbiorców zewnętrznych wracają z adnotacją, że zostały odrzucone jako prawdopodobny spam przez filtr antyspamowy. Skąd się biorą takie podejrzenia i jak można temu zaradzić?

Odpowiedź: Okazuje się najczęściej, że powodem tego jest to, iż serwer pocztowy dopuszcza używanie go do wysyłania poczty przez użytkowników zewnętrznych albo włamano się do niego i użyto do wysyłania obcej poczty elektronicznej. W zależności od zastosowanego oprogramowania serwera pocztowego należy wykonać pewną liczbę kroków, aby upewnić się, że wszyscy użytkownicy serwera pocztowego muszą uwierzytelniać się, zanim będą mogli wysłać z niego pocztę. Należy także się upewnić, czy na serwerze pocztowym zastosowano najnowsze łatki na nieszczelności umożliwiające używanie serwera pocztowego przez osoby nieupoważnione.

Po upewnieniu się, że serwer pocztowy i konta pocztowe nie są źródłem tego problemu, następnym krokiem jest sprawdzenie zwracanych przesyłek pocztowych. Czasami w treści wiadomości można znaleźć odniesienie do "czarnej listy" ośrodka, który sklasyfikował nasz serwer jako możliwe źródło spamu. Należy zajrzeć do tego ośrodka i zgodnie z instrukcją odszukać, jaki problem stwarza nasz serwer pocztowy. Im więcej zwrotnych przesyłek, tym łatwiej zlokalizować problem.

Po przejrzeniu listy serwerów i użytkowników, należy poszukać instrukcji, jak usunąć własny serwer z czarnej listy. Proces ten może być szybki, ale może też trwać kilka godzin - w zależności od tego, jak często są retestowane źródła spamu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200