Hitachi sprzedaje notebooki IBM w Japonii

IMB w poszukiwaniu nowych możliwości zwiększenia swego udziału w japońskim rynku komputerowym, zawarł porozumienie z Hitachi w sprawie sprzedaży jego notebooków w Kraju Wschodzącego Słońca. Począwszy od kwietnia br, japoński gigant komputerowy ma sprzedawać miesięcznie pod własną firmą 2 000 tych IBM-owskich maszyn. Stanowi to 1/5 miesięcznej sprzedaży notebooków Big Blue w Japonii.

IMB w poszukiwaniu nowych możliwości zwiększenia swego udziału w japońskim rynku komputerowym, zawarł porozumienie z Hitachi w sprawie sprzedaży jego notebooków w Kraju Wschodzącego Słońca. Począwszy od kwietnia br, japoński gigant komputerowy ma sprzedawać miesięcznie pod własną firmą 2 000 tych IBM-owskich maszyn. Stanowi to 1/5 miesięcznej sprzedaży notebooków Big Blue w Japonii.

To posunięcie jest dalszym krokiem w IBM-owskiej strategii umocnienia swej pozycji na tamtejszym rynku. Poprzednio Amerykanie zawarli podobne porozumienie z Mitsubishi w sprawie sprzedaży wielkich komputerów i minikomputerów, a także ze swym byłym rywalem, NEC, który ma sprzedawać pod własna firmą IBM-owskie pamięci dla wielkich komputerów.

Szef amerykańskiej firmy, John Akers oświadczył, podczas niedawnej wizyty w Japonii, iż do 1993 r. będzie chciał zwiększyć tę formę sprzedaży do 3 mld USD rocznie. Obecnie za pośrednictwem swych japońskich partnerów sprzedaży sprzedaje swe wyroby za 1 mld USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200