Programowe hity

Statystyka sprzedaży zintegrowanych programów komputerowych w r. 1990 wymownie dowodzi, jak to widać na załączonej tabeli, bezpelacyjny prymat Works-a produkcji Microsofta.

Statystyka sprzedaży zintegrowanych programów komputerowych w r. 1990 wymownie dowodzi, jak to widać na załączonej tabeli, bezpelacyjny prymat Works-a produkcji Microsofta. Przypada na niego ponad 1/3 światowego rynku, na którym we wspomnianym roku sprzedano ogółem ponad 2,3 mln programów, w tym 850 tys. Works-ów. Drugie miejsce zajął pakiet LotusWorks (550 tys. egzemplarzy) przed programem muzycznym Symphony - też Lotusa (220 tys.sztuk). Dużą popularność zawdzięcza Works m.in. temu, że np. w Niemczech sprzedawcy wyposażają w niego (za symboliczną opłatą 30 DEM) każdy nabywany komputer.

Wielka przewaga ilościowa liderów nie oznacza jednak, iż produkty te przyniosły producentom największe dochody. Otóż okazuje się, że najbardziej intratne były takie pakiety jak Symphony, Enable/OA i Smartware II, na które przypadło 69% globalnych obrotów. Natomiast wpływy ze sprzedaży ilościowych wodzirejów rynkowych - Worksa i LotusWorksa - stanowiły zaledwie 31% globalnych obrotów z tytułu sprzedaży programów.

Analizatorzy rynku zwracają uwagę, że w 1990 r. pojawiła się się konkurencja dla zintegrowanych pakietów w postaci Windows 3.0. Ale nie na długo, bowiem wkrótce ukazała się wersja Worksa dla Windows pod nazwą Winworks. Przypuszcza się, iż ten pakiet zdominuje rynek.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200