Tajwan liczy na Europę

W ub.r. Tajwan wyeksportował sprzęt elektroniczny za ponad 6 mld dolarów, z tego 42% do Europy. Na nasz kontynent przypadło więc prawie tyle samo eksportu tej wyspy, co na Amerykę Północną i Południową łącznie. Również w tym roku udział Europy w tajwańskim eksporcie wyniesie, zdaniem ekspertów, od 42 do 45 %. Dla większości dalekowschodnich producentów rynek europejski jest o wiele bardziej atrakcyjny niż bardzo konkurencyjny rynek amerykański.

W ub.r. Tajwan wyeksportował sprzęt elektroniczny za ponad 6 mld dolarów, z tego 42% do Europy. Na nasz kontynent przypadło więc prawie tyle samo eksportu tej wyspy, co na Amerykę Północną i Południową łącznie. Również w tym roku udział Europy w tajwańskim eksporcie wyniesie, zdaniem ekspertów, od 42 do 45 %. Dla większości dalekowschodnich producentów rynek europejski jest o wiele bardziej atrakcyjny niż bardzo konkurencyjny rynek amerykański.

Europa interesuje azjatyckie firmy nie tylko zresztą jako rynek zbytu, lecz również jako obszar produkcyjny. Konieczność wytwarzania, a przynajmniej montowania, w Europie wiąże się z chęcią uniknięcia opłat celnych oraz z aspiracjami, by zawierać w Starym Świecie umowy związane nie tylko z dystrybucją. Np. jeden z największych tajwańskich producentów komputerów - Acer zbudował w Holandii fabrykę, która wytwarza obecnie 2000 komputerów miesięcznie, a po osiągnięciu pełnej zdolności produkcyjnej ma ich dostarczać co miesiąc 10.000 sztuk.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200