Mariage z Novellem (część2)

System a fiskus

System a fiskus

KMPG Peat Marwick jedną z największych, światowych firm rachunkowych i doradczych, oferuje rewizję ksiąg podatkowych, serwis doradczy oraz zarządzanie portfelami inwestycyjnymi firm, instytucji rządowych, prywatnych i odbiorców indywidualnych. Działalność firm podatkowych w USA o wpływach ponad 0,5 mld USD stanowi znaczącą część światowego biznesu. 3,5 tys. specjalistów KMPG pomaga klientom w sprawach podatkowych i finansowych, dostarczając porad na temat zwrotów podatków oraz reprezentuje klientów w negocjacjach podatkowych z rządem. W roku 1984 firma zauważyła potrzebę stworzenia programu oraz narzędzi do obsługi zwrotu podatków. System taki powinien sobie radzić z ogromną liczbą informacji. Typowa aplikacja podatkowa absorbuje ok. 300 MB pamięci, a komputer dodaje następne 100 MB.

Firma wybrała więc NetWare v2.15 i NetWare v3.0 jako platformę biurową. Od czasu instalacji sieci zaobserwowano wzrost zysków o 15-25% KMPG. Poczta elektroniczna przyczyniła się do zwiększenia wydajności w biurach. Najbardziej wartościową cechą NetWare jest zdolność zarządzania. System ten umożliwia szeroki zasięg aplikacji. Obecnie ponad połową elementów systemu zarządzają pracownicy nietechniczni. To działa, ponieważ są ustablilizowane i jasne standardy dla operacji sieciowych. " Menu sieci jest jednakowe dla każdego biura w całym kraju"- mówi David F. Ingstad, dyrektor firmy.

Na rynku brytyjskim

Ernst & Young jest jedną z największych firm rachunkowych, zarządzających i doradczych w W.Brytanii. Firma powstała z połączenia Ernst & Young z Ernst & Winny and Arthur Young w 1989 r. Oferuje serwis podatkowy i auditing oraz inne usługi finansowe.

Przed fuzją, obie firmy miały system sieciowy NetWare, po połączeniu korporacja zastosowała dwie platformy sprzętowe, odpowiadające podstawowym funkcjom przedsiębiorstwa. Część auditingowa oprogramowania, działająca na komputerach Macinthosh i podatkowa potrzebowały aplikacji, funkcjonujących na platformach oprogramowania DOS i Windows.

Firma potrzebowała rozdzielenia informacji między te, dwie platformy. Ernst & Young chciał też połączyć wszystkie swoje biura regionalne. Po połączeniu firm, Ernst & Young stworzył swoje opcje sieci mimo niezależnych standaryzacji NetWare przed połączeniem. Zdolność NetWare v2.15 do połączenia PC i Macinthosha pozwala na równoległą obsługę auditingu i operacji podatkowych. - To połączenie nie było łatwe. NetWare pozwolił również na połączenie biur regionalnych. Menedżerowie mają teraz stały dostęp do informacji, pozwalający im na podgląd pracowników pracujących na tym samym rachunku. Większość lokalnych biur jest wyposażona w system-nadzorcę dostępny dla użytkowników w nagłych potrzebach.

W świecie banków

Merabank z Phoenix, największy bank w Arizonie, przejęty przez Bank of America, utrzymuje 80 oddziałów i zatrudnia 1000 osób. Kompania ta obsługuje zastawy hipoteczne do depozytorów, komercyjne pożyczki dla biznesu, rachunki i karty kredytowe oraz serwis ATM dla indywidualnych odbiorców.

Od czasu, kiedy Merabank wyrósł na największy bank w Arizonie nabywa on dodatkowe komputery w, celu przystosowania do rosnącego obciążenia pracą. Ale każdy dodatkowy PC przyczyniał się też do wzrastającej entropii - chaosu komputerowego. Rozproszone informacje na indywidualnych twardych dyskach nie dawały użytkownikom gwarancji ich aktualności. Nie były one też utajnione, toteż użytkownicy, których wiedza o komputerach była znikoma, często niszczyli całe pliki danych. Dodatkowo, różne departamenty używały różnych systemów komputerowych, zaś zatrudnieni pracownicy przenoszący się do innego działu potrzebowali przeszkolenia. W trakcie reorganizacji firma systematycznie traciła z tego powodu pieniądze. Mając nadzieję na unikięcie dalszej utraty ważnych plików i innych kosztów, Merabank zdecydował się na zainstalowanie systemu sieciowego.

W roku 1987 Merabank połączył swój istniejący system z NetWare. Dysponując siecią na miejscu, zarządzanie nią znacznie się uprościło. Pracownicy z małym doświadczeniem komputerowym zauważyli, że program jest łatwy w obsłudze.

Na Dalekim Wschodzie

Hongkong and Shanghai Banking Corporation nazywany często Hongkong Banks jest 14 bankiem na świecie i największym bankiem zagranicznym, notowanym w USA oraz Kanadzie. ?wiadczy on usługi finansowe dla dużych korporacji, inwestycji i rządów. Kursy walut, ceny na giełdzie oraz inne ważne informacje zmieniają się stale, więc bank musi mieć natychmiastowy dostęp do informacji z całego świata. Dane te były dostępne na komputerach mainframe, wykorzystywanych jednak bardziej w biurach, niż w pierszej linii przez analityków, pracujących dla klientów. W rezultacie, wiele aspektów propozycji, czy transakcji opracowywano ręcznie. Bank miał wiele sieci lokalnych dla różnych funkcji bankowych, jednak potrzebował sposobu na połączenie komputerów w taki sposób by synchronizować informacje szybko i przy możliwie małym wysiłku.

Największą korzyścią NetWare jest łatwość i szybkość, z jaką użykownik może połączyć wymagane informacje do sfinalizowania transakcji - twierdzi Alan Jebson, dyrektor techniczny banku. Częścią tego systemu jest program operacyjny, łączacy biura i ich zaplecza. Daje to dealerom ogromne możliwości od otrzymywania aktualnej pozycji danej informacji po obliczanie zysków transakcji. Tak więc, gdy główne biuro pracuje na NetWare, jego zaplecze korzysta z minikomputerów IBM AS/400, bezpośrednio połączonych ze stacjami NetWare. Pozwala to radzić sobie ze wzrastającymi stale rozmiarami transakcji, zmniejsza ryzyko ujawnienia, daje nam bieżące informacje o stratach i zyskach.A co najważniejsze, dostarcza lepszej informacji dla dealerów.

Rynki ubezpieczeniowe

First Sesurity Corporation (FSC) jest bankowym holdingiem oferującym podstawowe, ubezpieczeniowe usługi powszechne, związane z korporacjami i rządowymi agencjami amerykańskich stanów Utach, Idaho, Wyoming i Oregon. Firma ta dokonuje rozliczeń międzystanowych. Aktywa FSC wynoszą łącznie 6,49 mld USD, firma zaś prowadzi 191 punktów bankowej obsługi. Jednocześnie jest jedną z kilku niebankowych korporacji, oferujących usługi leasingowe, brokerskie i zarządzanie funduszami.

Chcąc pozostać jednym z leaderów usług bankowych, FSC poszukiwał szybkiego i efektywnego systemu obsługi klientów. Departament techniczny konsorcjum uznał, że nie ma możliwości modernizacji dotychczasowego systemu, tak by był on w stanie obsługiwać więcej, niż 191 istniejących już oddziałów. FSC rozpoczął więc od zainstalowania małego NetWare v3.1 w każdym swoim departamencie, do czasu nim zostały one zintegrowane z głównym systemem banku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200