Sieć neuronowa analizuje zachowania klientów

Na targach Softa '93, które odbyły się w zeszłym miesiącu w Helsinkach, fińska firma Informarket Oy zaprezentowała A- Pro, system oparty na sieci neuronowej, analizujący zachowanie klienta. Oprogramowanie to będzie bardzo przydatne właścicielom sklepów; przede wszystkim przeznaczone jest ono dla wielkich sieci supermarketów, bowiem pozwala ona na analizę preferencji przeciętnego klienta i doradza w organizacji oraz strategii dalszego rozwoju firm.

Na targach Softa '93, które odbyły się w zeszłym miesiącu w Helsinkach, fińska firma Informarket Oy zaprezentowała A- Pro, system oparty na sieci neuronowej, analizujący zachowanie klienta. Oprogramowanie to będzie bardzo przydatne właścicielom sklepów; przede wszystkim przeznaczone jest ono dla wielkich sieci supermarketów, bowiem pozwala ona na analizę preferencji przeciętnego klienta i doradza w organizacji oraz strategii dalszego rozwoju firm.

A-Pro zbiera informacje poprzez terminale kasowe i elektroniczne systemy zamówień, a następnie interpretuje je i przedstawia w sposób zrozumiały dla użytkownika. W ten sposób można np. wyodrębnić poszczególne grupy klientów (na podstawie ich zakupów), a następnie przekonać się czy są oni zainteresowani danym produktem, czy nie.

Testy systemu przeprowadzone przez producenta na przykładowym supermarkecie automatycznie wyodrębniły spośród 15 tys. klientów cztery klasy: kupujących papierosy, zainteresowanych przede wszystkim słodyczami, regularnych klientów "codziennych" i klientów weekendowych. Spośród tych czterech grup największe dochody przynosiła wbrew pozorom właśnie ta ostatnia.

Cena A-Pro wynosi ok. 26 tys. USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200