Promocyjna, świąteczna sprzedaż czy cicha abolicja?

Microsoft, w celu rozpropagowania polskich wersji swych produktów, rozpoczął ich sprzedaż po cenie upgrade'u. Promocja trwać będzie do końca stycznia 1994 r. Celem akcji jest poważne zwiększenie liczby legalnych i zarejestrowanych użytkowników polskiego oprogramowania Microsoft. Akcja jest związana z przewidywanym uchwaleniem przez Sejm RP uchwały o ochronie praw autorskich, dającej lepsze narzędzia w walce z piractwem komputerowym.

Microsoft, w celu rozpropagowania polskich wersji swych produktów, rozpoczął ich sprzedaż po cenie upgrade'u. Promocja trwać będzie do końca stycznia 1994 r. Celem akcji jest poważne zwiększenie liczby legalnych i zarejestrowanych użytkowników polskiego oprogramowania Microsoft. Akcja jest związana z przewidywanym uchwaleniem przez Sejm RP uchwały o ochronie praw autorskich, dającej lepsze narzędzia w walce z piractwem komputerowym.

Promocyjne ceny Word PL 2.0 i Excel PL 4.0 wynoszą 99 USD, zaś cena zestawu, złożonego z tych dwóch programów 129 USD. Podobnie nowa wersja FoxPro dla Windows PL 2.5 kosztuje także 99 USD. Works PL 2.0 i Windows PL 3.1 kosztują po 80 USD.

Przy okazji, firma informuje, że za 10 USD można kupić upgrade MS-DOS Step-Up 6.2 dla posiadaczy wersji 6.0 MS-DOS. Kompletna wersja MS-DOS 6.2 kosztuje 78 USD.

Akcja, ze względu na wyjątkowo niskie ceny, odpowiadające dokładnie cenie upgrade'u tych programów dla legalnych użytkowników, nosi charakter abolicji dla piratów. Aby kupić legalnie upgrade nie trzeba już mieć rachunku nabycia poprzedniej, angielskiej wersji programu. Nie trzeba nawet wykazywać się posiadaniem kopii oryginalnego oprogramowania i jego dokumentacji. Akcja prawdopodobnie spotka się z szerokim odzewem zwłaszcza wśród firm, które zechcą pod koniec roku wydać "pozostające" im pieniądze. Natomiast chyba nie będą nią zachwyceni wszyscy ci, którzy wcześniej kupili te same programy bez promocyjnej zniżki.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200