Lotus w Chase Manhattan

Dwa oddziały Chase Manhattan w Hongkongu założyły wspólny system wewnętrznej komunikacji, wykorzystujący aplikację Lotus Notes. Ta techniczna innowacja pozwala pracownikom obu instytucji porozumiewać się ze sobą szybciej, na dowolnie wybranym poziomie struktury organizacyjnej. Póki podstawą operacji bankowych był mainframe, pogodzenie funkcji obliczeniowych i komunikacyjnych było utrudnione.

Dwa oddziały Chase Manhattan w Hongkongu założyły wspólny system wewnętrznej komunikacji, wykorzystujący aplikację Lotus Notes. Ta techniczna innowacja pozwala pracownikom obu instytucji porozumiewać się ze sobą szybciej, na dowolnie wybranym poziomie struktury organizacyjnej. Póki podstawą operacji bankowych był mainframe, pogodzenie funkcji obliczeniowych i komunikacyjnych było utrudnione.

W tradycyjnym rozwiązaniu dokumenty, zawierające umowę podpisaną przez bank lub przeprowadzoną transakcję są przechowywane w jednym miejscu, z którego są wydobywane za każdym razem, gdy inny dział firmy chce je wykorzystać. Póki stosowano to tradycyjne rozwiązanie, Chase Manhattan korzystał z faksów, telekonferencji i licznych rozmów telefonicznych. Było to kosztowne i czasochłonne przesyłanie informacji, wymagało zawsze jednoczesnego zaangażowania co najmniej dwóch osób - odbierającej i nadającej informację.

"Przez długi czas nam to nie przeszkadzało" - mówi wiceprezes ds. operacji i systemu w Chase, pani Nancy Rasmussen - "mieliśmy wrażenie, że jeden pracownik pilnuje drugiego, a przynajmniej wyrywkowo sprawdza, co drugi robi. Ale głównym zadaniem banku nie jest przecież wzajemne patrzenie sobie na ręce. Zdecydowaliśmy, że wystarczy, jeśli odbierający informacje wie, co robi. Jeśli firma ma do niego zaufanie, nikt go nie musi nadzorować w tej pracy. Zmieniliśmy zasady obiegu informacji i dobraliśmy do tych zasad właściwą strukturę techniczną. Teraz więcej osób podejmuje odpowiedzialne decyzje i mogą to zrobić szybciej. Cały bank stał się bardziej profesjonalny."

Chase Manhattan wprowadził Notes w swoich oddziałach na terenie trzech krajów Azji Dalekowschodniej. Korzysta z nich ok. 4 tys. pracowników mających do dyspozycji 450 węzłów sieci. W Hongkongu zainstalowany został serwer OS/2 v.1.3, mający bezpośrednią łączność z Nowym Jorkiem i pracujący jako koncentrator dla całego rejonu obejmującego Japonię, Tajwan, Singapur i Hongkong. Lotus Notes został wybrany dlatego, że niezawodnie współpracuje z pocztą elektroniczną i jest wystarczająco sprawny do obsługiwania bazy danych na odległość. Przed końcem br. cały system zostanie unowocześniony przez wprowadzenie wersji Notes 3.0, opartej na grafice przypominającej Windows.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200