ThinkPad nadzieją IBM

Firma IBM zapowiedziała ukazanie się na rynku dwóch nowych modeli z serii ThinkPad: notebook 350 wyposażony w monochromatyczny lub kolorowy wyświetlacz i subnotebook 500.

Firma IBM zapowiedziała ukazanie się na rynku dwóch nowych modeli z serii ThinkPad: notebook 350 wyposażony w monochromatyczny lub kolorowy wyświetlacz i subnotebook 500.

Modele 350 i 350C zbudowane są na bazie procesora Intel 486SL, 25-MHz, pracują w standardzie PCMCIA i mogą wyświetlać 256 kolorów. Akumulatory wystarczają na 4 godz. pracy w modelach wyposażonych w kolorowy wyświetlacz i 6 w monochromatyczny. Model 350 waży 2,5 kg, ma wyświetlacz 9,5", a 350C odpowiednio 2,8 kg, i 9,2". Obie wersje wyposażone są w dysk twardy o pojemności 120 MB. Model 350 kosztuje 1950 USD, a 350C 2475 USD. Istnieje możliwość zainstalowania dysku twardego 240 MB. Model ThinkPad 500 wykorzystuje procesor IBM 486SLC2, 25/50-MHz, waży 1,8 kg, ma wymiary 25x18 cm, wyposażony jest w dysk twardy 85 MB (firma obiecuje wkrótce możliwość instalacji dysku 170 MB) i kosztuje 1999 USD. Mając 7-procentowy udział w sprzedaży komputerów typu notebook na rynku, IBM zajęła w 1992 r. 5 miejsce na świecie w tej kategorii. W grupie produkowanych obecnie komputerów notebook z serii ThinkPad znajdują się jeszcze modele 720 i 700, każdy w wersji z wyświetlaczem kolorowym i monochromatycznym oraz notebook z piórkiem 710T.

Należy zaznaczyć, że to właśnie seria ThinkPad wzmocniła pozycję firmy, proponując wiele nowatorskich rozwiązań i technologicznych nowości. Model 700C np. oferuje największy kolorowy wyświetlacz w notebook'ach i zdobył od razu dużą popularność na rynku. Pół roku później pojawił się model 720 z szybszym procesorem i interfejsem PCMCIA. Były opinie, że te dwa modele są zbyt duże i ciężkie, ale właśnie modele 350 i 500 są już pozbawione tych wad. Następnie, gdy rynek komputerów subnotebook zaczął się dopiero rozwijać, IBM już zaprezentował model 350, jedyny do tej pory subnotebook mający łącze wideo. Wszystko wskazuje na to, że dzięki modelom serii ThinkPad, IBM będzie silnym konkurentem dla rywali na rynku komputerów przenośnych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200