Sprzedaż drukarek Epsona w Polsce

Epson Poland przedstawił dokładną analizę swoich obrotów w I kw. 1993 r. (kwiecień-czerwiec) w Polsce. W okresie tym całkowita wartość sprzedaży produktów firmy wyniosła prawie 10 mln DM, z czego 93% przypada na drukarki, a ok. 7% na podręczniki, części zapasowe, skanery i dodatkowe elementy wyposażenia.

Epson Poland przedstawił dokładną analizę swoich obrotów w I kw. 1993 r. (kwiecień-czerwiec) w Polsce. W okresie tym całkowita wartość sprzedaży produktów firmy wyniosła prawie 10 mln DM, z czego 93% przypada na drukarki, a ok. 7% na podręczniki, części zapasowe, skanery i dodatkowe elementy wyposażenia.

Jak wynika z zestawienia, największym powodzeniem na polskim rynku cieszył się sprzęt najprostszy i najtańszy - ponad połowę wartości sprzedaży otrzymano za drukarki 9-igłowe, a ok. 89% za drukarki igłowe wszystkich typów. Na drukarki atramentowe i laserowe wydaliśmy mniej więcej tyle samo, po ok. 5,5% środków przeznaczonych na zakup produktów Epsona. Ponieważ drukarki igłowe są relatywnie tanie, w liczbie sprzedanych urządzeń różnica jest znacznie większa, przykładowo: sprzedano 9,283 drukarki 9-igłowe i tylko 487 laserowych. Ilościowo, ponad 92% sprzedaży przypada na drukarki igłowe, a zdecydowany prym wiedzie tu model FX-1170 (co czwarta drukarka Epsona sprzedana w Polsce). W kategorii drukarek nieigłowych pierwsze miejsca zajmują nowe, niedawno wprowadzone na rynek modele - Stylus 800 (atramentowa) oraz EPL-5200 (laserowa).

Według zestawienia, sprzedaż bezpośrednia stanowi istotny element działalności Epson Poland, przypada na nią ponad 23% całkowitych obrotów. Pozostałe 76% to wartość sprzedaży przez dystrybutorów Epsona, z których największymi są firmy UNOX, AFIX i PROEX (w sumie ponad połowa obrotów).

W sumie, przynajmniej na podstawie analizy wyników sprzedaży firmy Epson, można stwierdzić, że w Polsce w dalszym ciągu dominuje popyt na najtańsze drukarki 9-igłowe, które na rynku światowym są coraz szybciej wypierane przez drukarki atramentowe i laserowe. Należy jednak pamiętać, że Epson przez wiele lat specjalizował się w produkcji drukarek igłowych i dopiero od niedawna zaczął wchodzić na rynek urządzeń atramentowych oraz laserowych, a wyniki sprzedaży tej firmy nie odzwierciedlają dokładnie struktury popytu na polskim rynku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200