SM BOSS Road Show '93

Studio Usług Komputerowych SAMBA (Gdynia, ul. Kołłątaja 1, tel. 21 70 88) wraz ze swymi oddziałami i dealerami, zorganizowało na przełomie maja i czerwca w Gdyni, Bydgoszczy, Olsztynie, Warszawie, Poznaniu i Szczecinie cykl seminariów skierowanych do dyrektorów, zatytułowany "Zarządzanie nowoczesną firmą".

Studio Usług Komputerowych SAMBA (Gdynia, ul. Kołłątaja 1, tel. 21 70 88) wraz ze swymi oddziałami i dealerami, zorganizowało na przełomie maja i czerwca w Gdyni, Bydgoszczy, Olsztynie, Warszawie, Poznaniu i Szczecinie cykl seminariów skierowanych do dyrektorów, zatytułowany "Zarządzanie nowoczesną firmą".

W programie znalazły się m.in. gotowych rozwiązań komputerowych z wykorzystaniem pakietu SM BOSS, (pisaliśmy o nim szerzej w nr. 10/93 CW) a także odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania o bezpieczeństwo i integrację systemów informatycznych w dużym przedsiębiorstwie oraz o bezpośrednie korzyści ekonomiczne, jakie płyną z tego typu inwestycji.

SM BOSS Road Show przyjęło formę trzech bloków tematycznych. Szczególnie piewszy z nich - "Jak usprawnić działalność firmy" - mógł okazać się niezwykle ciekawy i pouczający dla zaproszonych gości. Starano się w nim bowiem zanalizować najczęstsze przyczyny porażek różnych przedsięwzięć gospodarczych, wskazując na takie czynniki jak: błędy zarządzania, brak adekwatnej oceny zyskowności produktów i usług oraz nieodpowiednia kontrola operacji finansowych. Zaprezentowano także niektóre wyniki badań prowadzonych przez brytyjskie firmy consultingowe.

W tym punkcie bardzo przydatne dla uczestników pokazu mogły okazać się również przedstawiane zasady doboru i wdrażania systemu komputerowego, a w szczególności symulowana prezentacja wpływu komputeryzacji firmy na jej przyszłą działalność. Podkreślając kolejność usprawniania pracy przedsiębiorstwa korzystano m.in. z wyników analizy SWOT oraz zademonstrowano, na przykładzie pakietu Windows for Workgroups, jak usprawnić pracę biura przy wykorzystaniu nowoczesnych urządzeń komputerowych (takich jak np. poczta elektroniczna).

Dalsza część pokazu obejmowała już tylko szczegółowe prezentacje modułów wchodzących w skład SM BOSS'a oraz informacje dotyczące polityki marketingowej prowadzonej przez SAMBĘ, więc choć została przygotowana z rozmachem (np. uczestnicy mogli śledzić na dużych ekranach w centralnym punkcie sali symulację pracy firmy handlowo-produkcyjnej) nie wnosiła, tak naprawdę, zbyt wiele do sprawy. Jedyną informacją godną odnotowania z tej części seminarium może okazać się fakt, że dzięki bliskim kontaktom z Uniwersytetem Gdańskim oraz Stowarzyszeniem Ekspertów i Księgowych Polskich powstała wersja SM BOSS'a uwzględniająca VAT oraz wersja, która posiada moduł przygotowania produkcji małoseryjnej, ściśle współpracujący z gospodarką magazynową i systemem sprzedaży.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200