Data collection

Stowarzyszenie Polski Rynek Oprogramowania PRO, podjęło akcję, która naszym zdaniem warta jest wszechstronnego poparcia. Generalnie chodzi o lepsze, a być może w przyszłości pełne rozpoznanie rynku programów komputerowych w Polsce. Projekt, wzorowany na podobnych badaniach prowadzonych w kilkudziesięciu krajach, ma na celu przede wszystkim kategoryzację softwaru a następnie analizę poziomu sprzedaży w poszczególnych kategoriach.

Stowarzyszenie Polski Rynek Oprogramowania PRO, podjęło akcję, która naszym zdaniem warta jest wszechstronnego poparcia. Generalnie chodzi o lepsze, a być może w przyszłości pełne rozpoznanie rynku programów komputerowych w Polsce. Projekt, wzorowany na podobnych badaniach prowadzonych w kilkudziesięciu krajach, ma na celu przede wszystkim kategoryzację softwaru a następnie analizę poziomu sprzedaży w poszczególnych kategoriach.

Wszystko zaczyna się od ankiety, którą - popierając inicjatywę Stowarzyszenia - publikujemy poniżej. Wszystkich tych natomiast, którzy chcieliby wiedzieć więcej na temat kryteriów podziału programów odsyłamy do nr. 3 Biuletynu Stowarzyszenia.

Wypełnienie ankiety polega na wpisaniu w odpowiednie rubryki danych dotyczących ilości i wartości oprogramowania sprzedanego w zakończonym kwartale, przy czym resellerzy, którzy zaopatrują się w oprogramowanie u polskich dostawców, wpisują literę "R" w pole dotyczące danej kategorii programów. Z kolei dystrybutorzy, zaopatrujący się w oprogramowanie za granicą i rodzimi producenci proszeni są o wpisanie danych obejmujących sprzedaż wszystkich ich oddziałów i resellerów.

Upgrady należy uwzględnić jedynie w polu "wartość". Dyskietki promocyjne i demonstracyjne nie powinny być uwzględniane.

Dodajmy, że zasadą stosowaną przy projekcie Data Collection będzia pełna tajność jednostkowych danych poszczególnych firm. Natomiast informacje zbiorcze okazać się mogą bardzo pomocne dla wszystkich uczestników rynku oprogramowania.

Ankiety należy przesyłać na adres 02-119 Warszawa ul. Pruszkowska 17, Stowarzyszenie PRO.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200