WP Corp. rusza do boju

Czeka nas kolejna zażarta batalia cenowo-prawna. Tym razem w świecie software'u. W warszawskim hotelu Sobieski odbyła się bowiem konferencja, zorganizowana wspólnie przez firmy ProTest (Warszawa, ul. Siedmiogrodzka 5, tel. 32 35 32) i ETC International (Warszawa, ul. M. Gomółki 20, tel. 39 97 01), na której przedstawiono nowe, rewolucyjne założenia polityki marketingowej WordPerfect Corporation.

Czeka nas kolejna zażarta batalia cenowo-prawna. Tym razem w świecie software'u. W warszawskim hotelu Sobieski odbyła się bowiem konferencja, zorganizowana wspólnie przez firmy ProTest (Warszawa, ul. Siedmiogrodzka 5, tel. 32 35 32) i ETC International (Warszawa, ul. M. Gomółki 20, tel. 39 97 01), na której przedstawiono nowe, rewolucyjne założenia polityki marketingowej WordPerfect Corporation.

Zgodnie z nimi, znane już formy ulgowej sprzedaży typu: WOD (bezpłatna licencja wieloplatformowa dla DOS, Windows i OS/2) oraz tzw. School Software Program (8 licencji za cenę 1 pakietu) zostają rozszerzone o możliwość zakupu pakietów typu: AL (Additional License), Program Specjalnych Zamówień i CAP (Customer Advantage Program).

Nowa, podstawowa umowa licencyjna oferowana przez WP dopuszcza: legalne używanie tych samych kopii programów w domu i w pracy, pod warunkiem nie korzystania z nich w tym samym czasie; powielanie pisanej dokumentacji programów w dowolnej liczbie egzemplarzy oraz odejście od zasady jeden terminal - jedna licencja w przypadku pakietów sieciowych. Korzystanie z Additional License sprowadza się do zakupu jednego pełnego programu i większej liczby (1, 5, 20) dodatkowych licencji oraz szablonów na klawiaturę, a Program Specjalnych Zamówień to nic innego, jak np. 1 pełny pakiet, 199 licencji, 5 zestawów dyskietek oraz 9 manuali, stanowiących wyposażenie 200 stanowisk pracy, za cenę o ok. 50% niższą od nominalnej.

Natomiast CAP polega na przyznawaniu przez Korporację specjalnych przywilejów (interim releas'y, beta-wersje, dokumentacja elektroniczna, prawo dostępu do bazy danych działu technicznego, opisy "sztuczek i sposobów", kolejne zniżki, licencje wielojęzykowe, itd.) tym klientom, którzy zdecydowali się przekroczyć z góry określone, dość wysokie progi zakupów. Warto o tym wiedzieć, gdyż w przypadku umów długoterminowych można od razu skorzystać z opisanych gratyfikacji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200