Dżinsy i GIS-y

Coraz więcej firm amerykańskich instaluje systemy informacji geograficznej (GIS). Systemy te stanowią połączenie informacji, używanej w zarządzaniu, z danymi geograficznymi lub katastralnymi.

Coraz więcej firm amerykańskich instaluje systemy informacji geograficznej (GIS). Systemy te stanowią połączenie informacji, używanej w zarządzaniu, z danymi geograficznymi lub katastralnymi.

Wśród producentów tekstyliów pionierem w tym zakresie jest firma produkująca dżinsy, Levi Strauss & Co. GIS daje możliwość pełnej wizualizacji danych. System zawiera intuicyjnie uporządkowaną informację na temat popytu na rozmaite rodzaje spodni, kurtek, butów i dodatków Levi Straussa w rozmaitych sklepach na całym świecie. W jednym środowisku komputera biurkowego zakodowane zostały dane zawarte w: arkuszach kalkulacyjnych, zapisie multimedia, "business graphics" i dużych bazach relacyjnych. Na terenie wielkich miast informacja ta skorelowana jest z lokalną informacją topograficzną, uwzględniającą poszczególne sklepy przy tej samej ulicy. Sprzedaż GIS-ów przekroczyła w zeszłym roku 2 mld USD i na konferencję dotyczącą systemów informacji geograficznej w Bostonie zjechało w marcu br. ponad 2 tys. przedstawicieli firm używających tego oprogramowania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200