IBM nie sprzedaje Pentium

IBM zaprzestał z dniem 12 grudnia 1994 r. sprzedaży komputerów z procesorem Pentium. Tę drastyczną akcję podjęto na podstawie wyniku testów przeprowadzonych przez IBM Research Division. Badania wykazały, że chociaż techniczna ocena błędu dokonana przez Intela jest poprawna, istnieje znacznie więcej sytuacji, w których ryzyko wystąpienia błędu jest większe, niż oceniano to uprzednio.

IBM zaprzestał z dniem 12 grudnia 1994 r. sprzedaży komputerów z procesorem Pentium. Tę drastyczną akcję podjęto na podstawie wyniku testów przeprowadzonych przez IBM Research Division. Badania wykazały, że chociaż techniczna ocena błędu dokonana przez Intela jest poprawna, istnieje znacznie więcej sytuacji, w których ryzyko wystąpienia błędu jest większe, niż oceniano to uprzednio.

Intel stwierdził, że w czysto przypadkowych sytuacjach, użytkownik Pentium ma szanse napotkać na błąd obliczeniowy tego procesora jeden raz na 27 tys. lat i że oprogramowanie produkowane na zamówienie nie jest tym błędem dotknięte. Jednakże IBM stwierdził, że typowy program arkusza obliczeniowego, rekalkujący arkusz jedynie przez 15 minut w ciągu dnia, może spowodować pojawienie się błędu jeden raz na dzień! Tak więc klient posiadający 500 komputerów z Pentium może spodziewać się 20 błędów w ciągu jednego dnia.

IBM do tej pory produkował z Pentium komputery IBM ValuePoint P60, IBM PC 300 model P60 i 700 model P90, Aptiva modele 710 i 730 oraz serwery 85, 95, 300 i 500.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200