ICL - rozwiązania dla transportu

Brytyjski koncern ICL świadczy coraz więcej usług informatycznych dla transportu. Obecnie usługi te stanowią już ok. 3% obrotów firmy. Produkt ICL - Departure Control System - będzie wykorzystany do obsługi pasażerów kursujących pociągami Eurostar pod Kanałem La Manche. Kontrakt został zawarty z konsorcjum kolei brytyjskich, francuskich oraz belgijskich i opiewa na 5,5 mln ECU.

Brytyjski koncern ICL świadczy coraz więcej usług informatycznych dla transportu. Obecnie usługi te stanowią już ok. 3% obrotów firmy. Produkt ICL - Departure Control System - będzie wykorzystany do obsługi pasażerów kursujących pociągami Eurostar pod Kanałem La Manche. Kontrakt został zawarty z konsorcjum kolei brytyjskich

francuskich oraz belgijskich i opiewa na 5,5 mln ECU.

Choć rozwiązanie to przypomina odprawy pasażerów na lotnisku, jest od nich sprawniejsze i szybsze - średni czas odprawy jednego pasażera wynosi 10 s. Bilety na przejazd, w postaci kart magnetycznych, są sprawdzane przez urządzenia zainstalowane przed wejściem na perony. Departure Control System współdziała z Eurostar Rezervation System - rozległą siecią rezerwacji biletów kolejowych, której centrum komputerowe mieści się w Lille we Francji.

Sporym sukcesem ICL jest również kontrakt wartości 2 mln ECU, zawarty z zarządem transportu publicznego w West Midlands, ze stolicą w Birmingham. Opracowany za pośrednictwem satelity system komputerowy monitoruje na bieżąco ruch autobusów. Na terminalach ekranowych, rozmieszczonych na przystankach i przy większych skrzyżowaniach, pasażerowie mogą śledzić ruch trzech najbliższych autobusów. Mają też dostęp do informacji o numerze kursu, końcowym przystanku a nawet mogą się dowiedzieć, jak nazywa się kierowca prowadzący pojazd.

Rozwiązanie to z jednej strony ma być ułatwieniem dla pasażerów a z drugiej, usprawnić nadzór nad ruchem autobusów. System firmy ICL zastosowano już eksperymentalnie na dwóch liniach autobusowych w Birmingham.

Londyńskie metro, które ma problem z pasażerami na gapę, zwróciło się o pomoc do koncernu ICL. Co tydzień 18 tys. pasażerów tego metra podróżuje bez ważnego biletu. System rejestracji gapowiczów firmy ICL, wprowadzony wiosną 1994 r., pozwoli londyńskiemu metru zaoszczędzić rocznie 30 mln funtów. Koszt całego rozwiązania wyniósł 1 mln funtów. Kontakt: ICL Poland, Warszawa, tel. 635 50 86

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200