Minolta stawia na konsorcjum

Firma Minolta Polska, która jest przedstawicielstwem znanego koncernu japońskiego Minolta Ltd, mimo że na polskim rynku istnieje od czterech lat, nie była tu zbyt widoczna. A przecież jej firma macierzysta zajmuje trzecie miejsce w Europie, po Rank Xerox i Canon, w sprzedaży kopiarek. Nadal zajmuje jedno z dominujących miejsc wśród firm produkujących aparaty fotograficzne a ostatnio osiąga też spore sukcesy na rynku elektronicznych urządzeń biurowych - drukarek i faksów.

Firma Minolta Polska, która jest przedstawicielstwem znanego koncernu japońskiego Minolta Ltd, mimo że na polskim rynku istnieje od czterech lat, nie była tu zbyt widoczna. A przecież jej firma macierzysta zajmuje trzecie miejsce w Europie, po Rank Xerox i Canon, w sprzedaży kopiarek. Nadal zajmuje jedno z dominujących miejsc wśród firm produkujących aparaty fotograficzne a ostatnio osiąga też spore sukcesy na rynku elektronicznych urządzeń biurowych - drukarek i faksów.

Nie oznacza to jednak, że Minolta zrezygnowała z walki, wręcz przeciwnie zamierza ostro powalczyć o swoją pozycję. Temu właśnie mają służyć podjęte ostatnio działania, o których poinformowano 8 listopada br. na konferencji prasowej w dniu 8 listopada w Business Centre Club.

Obecnie Minolta ma w kraju cztery oddziały handlowe w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Poznaniu. Każdy z nich świadczy również usługi serwisowe. Minolta prowadzi sprzedaż poprzez sieć 42 dealerów, w ciągu roku ich liczba ma się podwoić. Chce osiągnąć sukces nad Wisłą oferując klientom kompleksową usługę i jak najlepszą obsługę. Tak powstało konsorcjum firm, które mają w ofercie produkty komplementarne do wyrobów Minolty.

W jego skład weszła firma Maxon - specjalizująca się w meblach biurowych, wykładzinach i oświetleniu oraz firmy komputerowe, uzupełniające swą ofertę. Należy do niego spółka JTT Computer z Wrocławia, która kilka dni temu podpisała umowę na dystrybucję drukarek laserowych EP 1000.

Wspólne przedsięwzięcie Minolty i innych firm ma szansę dalej się rozwinąć, gdyż jak stwierdził na konferencji w Warszawie dyrektor Minolty Polska, współpracą z nimi są zainteresowani kolejni partnerzy.

W sieci sprzedaży stworzonej przez konsorcjum oferowane są towary i usługi należących do niego firm. Klient kupując w tej sieci, oprócz wygody kompleksowej obsługi przez jednego handlowca ma wiele innych wymiernych korzyści.

Nowy system sprzedaży wprowadzony przez konsorcjum pomaga klientowi rozwiązać problemy wiążące się z dalszym rozwojem i unowocześnianiem biura m.in. przy zakupie nowego sprzętu odkupuje się od niego sprzęt wcześniej nabyty w sieci.

Na konferencji zaprezentowano nowości oferty Minolty: kopiarki serii CS-PRO, rodzinę drukarek laserowych oraz faks używający zwykłego papieru, który może być drukarką laserową i skanerem.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200