Veracomp w Europie

W pierwszych trzech kwartałach 2003 r. przychody Veracompu ze sprzedaży na rynki Europy Środkowej i Wschodniej wyniosły ok. 8,4 mln zł. Do końca br. ma to być ok. 12 mln zł. Firma przewidywała, że jej obroty poza Polską mogą osiągnąć w tym roku nawet 30 mln zł (w ub.r. było to ok. 6 mln zł). Różnica wynika z ograniczenia oferty Lucenta do rozwiązań dla dużych operatorów.

W pierwszych trzech kwartałach 2003 r. przychody Veracompu ze sprzedaży na rynki Europy Środkowej i Wschodniej wyniosły ok. 8,4 mln zł. Do końca br. ma to być ok. 12 mln zł. Firma przewidywała, że jej obroty poza Polską mogą osiągnąć w tym roku nawet 30 mln zł (w ub.r. było to ok. 6 mln zł). Różnica wynika z ograniczenia oferty Lucenta do rozwiązań dla dużych operatorów.

Krakowski dystrybutor wszedł na rynki środkowoeuropejskie pod koniec 2002 r. Firma została na nich wyłącznym partnerem takich firm, jak Nokia, Check Point, F-Secure, Lucent Technologies, F5 Networks, Adaptec i Tandberg. Nowym partnerem firmy w tym regionie został w 2003 r. Proxim (rozwiązania Wi-Fi).

Veracomp działa już w dziesięciu krajach. Firma weszła niedawno na rynki rosyjski i bułgarski. Zdaniem przedstawicieli krakowskiej spółki najbardziej chłonnymi rynkami okazały się węgierski, chorwacki, słoweński i bułgarski. "Rozwiązania dla kilku dużych projektów sprzedaliśmy także na Łotwie" - dodają. Ich zdaniem najlepiej sprzedawały się systemy bezpieczeństwa, IDS, VPN, a także infrastruktura dla dostawców usług internetowych.

Przez pierwsze miesiące Veracomp współpracował wyłącznie z dużymi integratorami, którzy zaopatrują firmy z sektora bankowo-finansowego. "Lokalne firmy decydują się na współpracę z nami nie tylko ze względu na fakt, iż w wielu przypadkach jesteśmy jedynym lub dominującym dystrybutorem. Liczą się też konkurencyjne ceny i wsparcie techniczne. Dwa nasze magazyny - w Krakowie i Nowym Jorku - pozwalają utrzymywać powierzchnię zastępczą, tzw. swap stock, co umożliwia bezpłatne wypożyczanie sprzętu do testów" - twierdzą przedstawiciele Veracomp.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200