Dobra rada zawsze w cenie

''Nie planujemy rewolucji'' - mówi Piotr Witczyński, nowy szef Działu Konsultingu Oracle Polska, który na tym stanowisku zastąpił Andrzeja Bigaja. Chcemy jednak osiągnąć dwucyfrowy wzrost w sprzedaży usług związanych z technologią Oracle, zarówno oferowanych przez nas, jak i naszych partnerów'' - dodaje.

Dobra rada zawsze w cenie

Piotr Witczyński, szef Działu Konsultingu Oracle Polska

Kluczowym elementem na drodze do realizacji tego celu mają być usługi eksperckie, które Oracle zamierza oferować klientom i partnerom podczas niecodziennych, wyjątkowych projektów, np. w przedsiębiorstwie z branży, w której dotychczas nie było wdrożeń aplikacji Oracle i żaden z partnerów nie ma w tej dziedzinie doświadczeń. "Chodzi o projekty wymagające głębokiej wiedzy produktowej i doświadczenia" - podkreśla Piotr Witczyński. Oferta Oracle Polska zostanie ujęta w ściśle zdefiniowane pakiety usług technologicznych i aplikacyjnych, polegających na audytach i strojeniu systemów klienta.

Przykładem takiego zaangażowania Oracle'a będzie projekt wdrożenia nowego systemu ERP w Telekomunikacji Polskiej. Rozwiązanie tej firmy zastąpi wykorzystywany od lat system finansowo-księgowy stworzony przez Prokom Software. Obecnie TP wybiera firmę, która zajmie się wdrożeniem pakietu Oracle. Jak mówi się nieoficjalnie, pod uwagę są brane wyłącznie oferty integratorów zagranicznych. Telekomunikacja Polska ma podjąć decyzję do końca września br. Oracle nadal będzie działać we współpracy z partnerami, spośród których największymi są: ComputerLand, Prokom i Softbank. Dział konsultingu chce jednak wspomóc w zdobywaniu kompetencji mniejsze firmy IT, które w niedalekiej przyszłości powinny zacząć sprzedawać i wdrażać aplikacje Oracle w przedsiębiorstwach średniej wielkości. Wkrótce zostaną zawarte pierwsze umowy partnerskie z firmami mającymi prowadzić wdrożenia wersji Special Edition, pakietu E-Business Suite przeznaczonego dla rynku MSP. Licencja ma obejmować maksymalnie 25 i nie mniej niż 10 użytkowników. Koszt trwającego ok. miesiąca wdrożenia ma się zamykać dość wysoką, jak na polskie warunki, kwotą 400 tys. zł. Być może jednak ostateczna cena Special Edition będzie niższa niż w krajach Europy Zachodniej. "Zdajemy sobie sprawę, że musimy dostosować ofertę do specyfiki polskiego rynku" - mówi Piotr Witczyński.

Istotną rolę dla Oracle Polska mają zacząć odgrywać również przychody z outsourcingu. Firma spodziewa się profitów płynących z podpisanej w 2002 r. umowy partnerskiej z Incenti. Na jej mocy spółka TP i Prokomu oferuje aplikacje Oracle w modelu hostingowym i ASP (przede wszystkim w zakresie e-Learningu). Notabene Piotr Witczyński był wcześniej pracownikiem Incenti. Dział Konsultingu Oracle liczy 80 osób, z czego ok. 40 zajmuje się "czystą" technologią, a pozostali to konsultanci związani z wdrożeniami aplikacji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200