Sun na World Cup '94

Podstawę całej sieci komputerowej dla World Cup '94 stanowią dwa 4-procesorowe serwery Sun SPARCcenter 2000 zainstalowane w Dallas. Rozległa sieć komputerów desktopowych Sun, znajdujących się w każdym z 9 miast, będzie wykorzystywana do akredytacji, podawania i nadzorowania wyników, zapewnienia bezpieczeństwa rozgrywek, logistyki oraz bezpośredniego kontaktu z mediami. Ponadto Sunnet Manager - oprogramowanie Sun do monitorowania i zarządzania sieci jest zainstalowane w Centrum Nadzoru nad Mistrzostwami oraz we wszystkich dziewięciu miastach zapewniając możliwość wglądu do sieci na poziomie miasta, centrum prasowego czy też nawet pojedynczego pomieszczenia.

Podstawę całej sieci komputerowej dla World Cup '94 stanowią dwa 4-procesorowe serwery Sun SPARCcenter 2000 zainstalowane w Dallas. Rozległa sieć komputerów desktopowych Sun, znajdujących się w każdym z 9 miast, będzie wykorzystywana do akredytacji, podawania i nadzorowania wyników, zapewnienia bezpieczeństwa rozgrywek, logistyki oraz bezpośredniego kontaktu z mediami. Ponadto Sunnet Manager - oprogramowanie Sun do monitorowania i zarządzania sieci jest zainstalowane w Centrum Nadzoru nad Mistrzostwami oraz we wszystkich dziewięciu miastach zapewniając możliwość wglądu do sieci na poziomie miasta, centrum prasowego czy też nawet pojedynczego pomieszczenia.

Potencjalne problemy, takie jak przeciążenia sieci, mogą być przewidziane zanim jeszcze wystąpią. Sun dostarcza także oprogramowanie Solaris oraz wiele innych typów oprogramowań, takich jak SunCallTracker, Sybase Gain Momentum, Pralax Graphics XVideo, opracowanych specjalnie dla Mistrzostw Świata.

Sieć dostarczona przez firmę Sun jest największą siecią komputerową w technologii klient/serwer wykorzystywaną do obsługi pojedynczego wydarzenia sportowego. Jest to również pierwsza skomputeryzowana baza danych Mistrzostw Świata, zapewniająca dziennikarzom z całego świata ciągły dostęp do informacji. Po raz pierwszy zostało wykorzystane, łatwe w obsłudze, interakcyjne oprogramowanie, z którego będą mogli korzystać nie tylko dziennikarze, ale i obsługa mistrzostw.

Ocenia się, że w trakcie Mistrzostw ponad 20 tys. osób będzie regularnie korzystało z sieci komputerowej Sun. Zapewnia ona nadzór nad całym wydarzeniem, zaczynając od rezerwacji miejsc hotelowych i wynajmu samochodów poprzez kontrole akredytacji i zapewnienie bezpieczeństwa, wymianę danych między stadionami, zapewnienie informacji dla prasy, radia i telewizji, a także gromadzenie i zarządzanie danymi dotyczącymi każdego piłkarza, drużyny oraz wieloma danymi statystycznymi dostępnymi poprzez siedzibę FIFA w Zurychu.

Mistrzostwa świata w Piłce Nożnej są największym i najważniejszym wydarzeniem sportowym w 1994 r., a także jedną z największych i najbardziej skomplikowanych imprez publicznych. W dziewięciu miastach Stanów Zjednoczonych zostaną rozegrane 52 mecze. Ponad 3,5 mln osób będzie obserwowało rozgrywki bezpośrednio na stadionach, a 32 mld osób za pomocą telewizji. Ponad 2 mld osób, czyli jedna trzecia mieszkańców naszej planety, będzie oglądała finał Mistrzostw 17-go lipca br. Planuje się, że zysk ze sprzedaży biletów przekroczy miliard USD. Pięć stacji satelitarnych, ponad 37 tys. km światłowodów, 10 tys. linii telefonicznych i 140 specjalistów zapewni sprawną infrastrukturę telekomunikacyjną. Około 8 tys. akredytowanych dziennikarzy będzie relacjonować przebieg Mistrzostw. W tym także specjalny korespondent Computerworld, który swoimi wrażeniami podzieli się z Czytelnikami w nr 28 z 25 lipca br.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200