Infosystem: skromnie i niszowo

Tak jak w poprzednich latach, Infosystem był połączony z targami Poligrafia, Eurofoto i Euroreklama. Liczba wystawców na wszystkich tych imprezach - według organizatorów - wynosiła 700, z czego na Infosystem przypadało nie więcej niż 200.

Tak jak w poprzednich latach, Infosystem był połączony z targami Poligrafia, Eurofoto i Euroreklama. Liczba wystawców na wszystkich tych imprezach - według organizatorów - wynosiła 700, z czego na Infosystem przypadało nie więcej niż 200.

Trend spadkowy na tej do niedawna uważanej za największą imprezę wystawienniczą krajowej branży informatycznej udało się więc powstrzymać. Jest jednak zbyt wcześnie, aby orzec, że targi znalazły nową formułę.

Oferta producentów oprogramowania była uboższa niż w ubiegłym roku, ale coraz wyraźniej adresowana do klienta "sprofilowanego". Z pierwszoligowych krajowych producentów oprogramowania dla małych i średnich przedsiębiorstw zaprezentowała się jedynie wrocławska firma InsERT.

Infosystem: skromnie i niszowo
Typowo niszowe programy prezentował Gambit, m.in. pakiety matematyczne, statystyczne, chemiczne i do analizy strumieniowej. Lubelski Emiks oferował system Archiwum-CSA, służący do zarządzania archiwum i elektronizacji zasobów papierowych.

Firma liczy na odbiorców wśród banków i instytucji publicznych, takich jak sądy i prokuratury. Nowością była oferta firmy ABC Elektronik z Gorlic, która nie tyle sprzedaje gotowe produkty, lecz także pomaga zabezpieczyć urządzenie przed emisją zakłóceń elektrostatycznych i magnetycznych, pozwalając zdobyć międzynarodowe certyfikaty.

Wiele firm, które przyjechały na targi, proponowało materiały eksploatacyjne do drukarek, a nawet urządzenia do ich napełniania (Inktec, Crocodile, Druknet).

Widoczną część ekspozycji stanowiła grupa wystawców tajwańskich. Oferowali oni wszystko: począwszy od procesorów na życzenie, płytek drukowanych, styków i złączek, poprzez obudowy, aż po rozwiązania VoIP.

Za to na targach znowu zabrakło "wielkich" świata informatyki. Prawdopodobnie Infosystemowi przyjdzie się już pogodzić z ich brakiem. Międzynarodowe marki, znane każdemu użytkownikowi komputerów, prezentowali jedynie producenci oprogramowania antywirusowego - amerykański Symantec i rosyjski Kaspersky Lab.

Tradycyjnie Infosystem odwiedzili wydawcy. Mikom oferował najnowsze podręczniki, ale prawdziwym hitem jego stoiska były książki po 5, 3 i 1 zł, co prawda nieco archaiczne, ale nadal potrzebne. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne przedstawiły ofertę swoich programów edukacyjnych. Z kolei IDG Poland promował w Poznaniu swój najnowszy tytuł - miesięcznik GameStar. Jest on wydawany także w Niemczech, na Węgrzech i w Czechach.

Wyraźnie widać stopniową zmianę profilu targów Infosystem - i to zarówno wśród wystawców, jak i zwiedzających. Atmosfera była spokojniejsza, do stoisk podchodziły osoby, które wiedziały o co pytać, a wystawcy dokładali wszelkich starań, aby udzielić kompletnej i kompetentnej informacji. Młodzież licealna, która wcześniej stanowiła prawdziwą plagę stoisk, prawie straciła zainteresowanie Infosystemem. Obecność wystawców z Rosji, Ukrainy, Słowacji i Czech wskazuje dość wyraźnie, że Infosystem ewoluuje w stronę imprezy regionalnej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200