Notes i bazy danych

Lotus Development Corp. poszerzył swoją ofertę o pakiet NotesPump 1.0. Jest to aplikacja instalowana na serwerze, pozwalająca wymieniać dane (w trybie bidirectional, a więc w obie strony) między systemem Notes i relacyjnymi bazami danych różnych formatów.

Lotus Development Corp. poszerzył swoją ofertę o pakiet NotesPump 1.0. Jest to aplikacja instalowana na serwerze, pozwalająca wymieniać dane (w trybie bidirectional, a więc w obie strony) między systemem Notes i relacyjnymi bazami danych różnych formatów.

Pakiet pracuje w środowiskach wyposażonych w serwer Notes, NotesPump Server i serwer zarządzający relacyjną bazą danych. Administrator systemu może wtedy tworzyć aplikacje umożliwiające wymianę danych, definiując takie parametry, jak: rodzaj informacji poddawanych obróbce, ich umiejscowienie w bazie danych i warunki niezbędne do uruchomienia procedury komunikującej się z bazą danych.

Produkt współpracuje z bazami danych formatu Sybase lub Oracle i jest wyposażony w interfejs pracujący zgodnie ze specyfikacją ODBC (Open DataBase Connectivity). Użytkownicy baz danych DB2 (IBM) mogą więc bez przeszkód korzystać z tego otwartego łącza baz danych. Opracowana przez IBM technologia replikowania baz danych radzi sobie zarówno z relacyjnymi, jak i ze zwykłymi bazami danych.

Chociaż firma zaprzecza temu, to NotesPump 1.0 jest produktem konkurencyjnym wobec podobnego oprogramowania oferowanego przez partnerów biznesowych Lotusa. Analogicznie działające produkty oferuje Brainstorm Technologies Inc., Casahl Technology Inc. i Percussion Software Inc., które także są twórcami pakietów umożliwiających wymianę informacji między Lotus Notes i różnego rodzaju bazami danych.

Problem integracji baz danych eksploatowanych przez duże przedsiębiorstwa z systemem Notes jest dla Lotusa sprawą zbyt ważną, aby pozostawić ją niezależnym producentom oprogramowania. Tak przynajmniej sądzi David Marshak, wiceprezydent Patricia Seybold Group, firmy zajmującej się badaniami rynku IT. Opinię tę potwierdza pośrednio Tim Dempsey (dyrektor ds. marketingu firmy Lotus). Mówi on, "jest to produkt podobny trochę do tych, jakie oferują nasi partnerzy. Jesteśmy bardzo zainteresowani tym odcinkiem rynku. Jeśli jednak wziąć pod uwagę cenę tego pakietu (7995 USD), to nie stanowi on chyba zbyt dużej konkurencji dla innych produktów tego rodzaju".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200