Inteligentna telefonistka

Zestaw Info On Call firmy TTC Computer Products jest programowalnym systemem informatycznym, który łączy w sobie obsługę modemu, zarządzanie bazą abonentów, pocztę głosową oraz usługi typu fax-on-demand. Może on znaleźć zastosowanie w niemal każdej firmie czy małym biurze.

Zestaw Info On Call firmy TTC Computer Products jest programowalnym systemem informatycznym, który łączy w sobie obsługę modemu, zarządzanie bazą abonentów, pocztę głosową oraz usługi typu fax-on-demand. Może on znaleźć zastosowanie w niemal każdej firmie czy małym biurze.

W skład zestawu Info On Call wchodzi karta fax-voice-modem o szybkości 9600 b/s oraz dwie dyskietki z oprogramowaniem, które działa wyłącznie w środowisku DOS. Całość daje się zainstalować w ciągu 4-6 min na niemal każdym komputerze PC (od 286 wzwyż), który ma ok. 10 MB wolnego miejsca na dysku stałym.

Po zainstalowaniu oprogramowania można dostosować je do własnych potrzeb - najpierw trzeba podać dane operatora - dane personalne, adres, numery telefonów i faksów oraz inne tego typu informacje, a następnie określić w jaki sposób system ma reagować na połączenia.

Możliwe są trzy opcje. Pierwsza pozwala wykorzystywać Info On Call jako automatyczną sekretarkę o maksymalnym czasie nagrania do 2,78 godzin, druga dotyczy odbierania i nadawania faksów, a trzecia modemu. Wszystkie są oczywiście sterowane z bazy abonentów, w której określa się sposób reakcji programu oraz rodzaje połączeń.

Wizytówki

W Info On Call programowanie odbywa się za pomocą tzw. wizytówek (cards). Określają one elementarne zachowania się systemu, takie jak np. odpowiedź na zgłoszenie abonenta, wysłanie faksu lub poczty głosowej, przyjęcie informacji z zewnątrz, odtworzenie pliku głosowego itd.

System jest jednak na tyle sprytnie pomyślany, że za jego pomocą można zmusić komputer np. do przekazania polecenia na pager i zostawienia tam informacji pod jaki numer należy oddzwonić, wykonania zewnętrznego programu oraz budowy wielopoziomowych menu, po których dzwoniący może się poruszać wybierając numery tonalnie.

W ten sposób można zbudować ciekawe aplikacje, których użyteczne przykłady zostały dostarczone przez producenta. Wśród nich odnajdujemy np. system badania opinii publicznej nt. preferencji w wyborach do parlamentu, system wysyłający faksy z pomocą techniczną oraz system rejestrujący zgłoszenia w stacji obsługi samochodów.

Na marginesie

Trudno jednoznacznie określić w jakich zastosowaniach Info On Call będzie się sprawdzać najlepiej. Dzięki wyposażeniu go w język programowania system nadaje się zarówno do obsługiwania pojedynczej linii w firmie handlowej, jak też po stworzeniu odpowiednich aplikacji do bardziej poważnych zadań, np. systemu zdalnej rezerwacji biletów lotniczych w biurze podróży.

Wadą Info On Call jest ograniczenie do obsługi jednej tylko linii telefonicznej, zaletą zaś prostota obsługi i niska cena.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200