Rozrywka i profesjonalizm osobno

Hanowerskie targi CeBIT, po 10 latach nieustannego rozwoju wracają do swojej pierwotnej formuły: wiosenne będą okazją spotkania się profesjonalistów, natomiast fanom informatyki rozrywkowej, domowej i edukacyjnej etc. postanowiono dedykować oddzielną imprezę CeBIT HOME.

Hanowerskie targi CeBIT, po 10 latach nieustannego rozwoju wracają do swojej pierwotnej formuły: wiosenne będą okazją spotkania się profesjonalistów, natomiast fanom informatyki rozrywkowej, domowej i edukacyjnej etc. postanowiono dedykować oddzielną imprezę CeBIT HOME.

Od 1996 r. w latach parzystych (kiedy nie odbywa się berlińska IFA), CeBIT HOME zaprasza na ostatnie dni sierpnia do Hanoweru firmy i ludzi interesujących się wsparciem informatycznym czasu wolnego, mediów, usługami on-line, automatyką domową i zabezpieczeniami budynków.

Podczas dorocznej jesiennej konferencji prasowej poświęconej targom CeBIT, Rolf Schlichting z Deutsche Messe AG przedstawił dylematy największej imprezy targowej na świecie. Głównym problemem w ostatnich kilku latach była zbyt duża skala imprezy oraz nadmierny napływ zwiedzających. Wykonane przez Deutsche Messe AG analizy ujawniły, że w latach 1988-1995 rzesza indywidualnych i prywatnych użytkowników PC zwiększyła się z ponad 60 tys. osób do prawie 220 tys., czyli rosła średnio o ok. 20% rocznie, podczas gdy liczba zwiedzających w kategorii profesjonalnych użytkowników zwiększała się średnio o ok. 3% rocznie, z 420 tys. do 537 tys. osób.

Przed CeBIT '96 dla ok. 300 firm zabrakło na terenie wystawienniczym ok. 30 tys. m kw. pwierzchni, na skutek czego zarząd targów zmuszony został uformować z nich kolejkę czekających, z obietnicą preferencyjnego kwalifikowania do CeBIT '97.

Kierownictwo Deutsche Messe AG, odpowiedzialnej za organizację imprez targowych w Hanowerze, zarządziło skrócenie czasu trwania CeBIT o 1 dzień (w 1996 r. odbędzie się on w dniach 14-20.III). Ustanowiono stosowne ceny wstępu, mające dodatkowo zachęcić wskazane kategorie zwiedzających do udziału w imprezach bardziej adekwatnych do zainteresowań. Bilet wstępu będzie kosztować w 1996 r.: 50 DEM/dzień na CeBIT wiosenny, a tylko 17 DEM na CeBIT HOME.

Przy okazji konferencji poinformowano, że w wiosennym CeBIT '96 wezmą udział 34 firmy z Polski, które pod patronatem PIIT, dzięki dofinansowaniu z Ministerstwa Współpracy Gospodarczej z Zagranicą, będą rozmieszczone w zbiorczym stoisku polskim zajmującym ok. 250 m kw.

Z pozostałych krajów naszego rejonu, na CeBIT '96 będą 22 firmy z Białorusi, 5 z Bułgarii, po 4 z Estonii i Litwy, 24 firmy z Łotwy, 6 z Rumunii, 61 z Rosji, 20 z Ukrainy i 12 z Węgier.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200