Zarobić na procesorach

Z Andy Grove, prezesem Intel Corp., rozmawia Michał Szafrański

Z Andy Grove, prezesem Intel Corp., rozmawia Michał Szafrański

- Przygotowanie prezentacji Intela na targi Telecom '95 trwało ponad rok. Ile czasu upłynie zanim system ProShare spopularyzuje się na świecie?

- ProShare dostępny jest w sprzedaży w dziewiętnastu krajach już od roku. Na razie dostępna była wyłącznie wersja umożliwiająca prowadzenie wideokonferencji tylko przez dwie osoby. W połowie przyszłego roku pojawi się nowa wersja pozwalająca przeprowadzać wideokonferencje w większym gronie. Oczywiście ProShare nie spopularyzuje się dopóki nie będzie wystarczająco tani i prosty w instalacji. Dlatego uważam, że czasy swej świetności przeżywać będzie dopiero wtedy, gdy sprzedawany będzie od razu z nowymi komputerami.

- A co z aplikacjami wykorzystującymi ProShare?

- Są już opracowywane. Pół roku temu wypuściliśmy ProShare Developer Kit, czyli zestaw informacji i narzędzi ułatwiających pracę programistom piszącym aplikacje dla ProShare. Na razie tworzą oni oprogramowanie spełniające specyficzne potrzeby największych klientów: banków, firm komercyjnych itp.

- Jaki jest wolumen sprzedaży ProShare po roku od wprowadzenia na rynek?

- Kilkadziesiąt tysięcy sztuk. Nie znam dokładnych danych.

- Rozwijanie systemów wideokonferencji i aplikacji przeznaczonych dla nich to zupełnie inny kierunek niż produkcja procesorów. Czy w ten sposób próbujecie wejść także na rynek aplikacji?

- ProShare nie jest produktem, który odsuwa nas od naszego pierwszoplanowego zadania, czyli opracowywania i produkcji procesorów. Od dawna stajemy przed pytaniem jak zmusić klienta do kupna nowego, szybszego procesora. ProShare wymaga silnej jednostki centralnej, przez co wręcz pomaga nam je promować i sprzedawać. Wkrótce na rynku pojawią się alternatywne, konkurencyjne rozwiązania systemów wideokonferencyjnych, ale i one wymagać będą wydajnego i szybkiego procesora. W ten sposób chcemy wymusić ewolucję rynku. Naszym błogosławieństwem jest Internet, który jest już w stanie oferować znakomite usługi stawiające przed podłączonymi do niego komputerami coraz wyższe wymagania. Liczymy na to, że tak będzie nadal.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200