Sprzedaż oprogramowania w Europie
- Michał Kreczmar,
- 13.11.1995
Według badań Software Publishers Association (SPA) sprzedaż oprogramowania w Europie Zachodniej w II kw. br. wzrosła tylko o 1% w stosunku do odpowiedniego okresu ub.r.
Według badań Software Publishers Association (SPA) sprzedaż oprogramowania w Europie Zachodniej w II kw. br. wzrosła tylko o 1% w stosunku do odpowiedniego okresu ub.r.
W ciągu trzech miesięcy wartość sprzedaży oprogramowania w tym regionie osiągnęła 423 mln USD. W tym samym okresie produkcja oprogramowania zwiększyła się aż o 48%.
Główny udział w rynku programów sprzedanych w Europie mają nadal aplikacje dla Windows - w II kw. 388 mln USD. Wielkość sprzedaży aplikacji Windows wzrosła tylko o 6% w porównaniu do ub.r. Sprzedaż aplikacji dla DOS-u spadła o 35% w porównaniu do ub.r. i zatrzymała się na poziomie 20 mln USD. Aplikacji dla Macintosha sprzedano za sumę 13,5 mln USD, co oznacza spadek o 28%.
Wyniki sprzedaży oprogramowania w regionie Europie Zachodniej nie są odzwierciedleniem wyników w konkretnych krajach. Przykładowo w Portugalii wartość sprzedaży oprogramowania wzrosła o 38%, a w W. Brytanii, Irlandii i Francji tylko o 19%.