Zmiany na rynku PC

Dataquest Inc. ogłosiła wstępne wyniki badania rynku komputerów osobistych w 1993 r. W roku tym IBM zwiększył swój udział w rynku z ubiegłorocznych 13,1% do 13,6%, sprzedając komputery PC za ponad 9 mld USD (w porównaniu do 7,4 mld w 1992 r.). Wynik ten oznacza zatrzymanie spadku udziału tej firmy w światowym rynku, jaki utrzymywał się przez ostatnie 3 lata z rzędu (od 17,9% w 1989 r.).

Dataquest Inc. ogłosiła wstępne wyniki badania rynku komputerów osobistych w 1993 r. W roku tym IBM zwiększył swój udział w rynku z ubiegłorocznych 13,1% do 13,6%, sprzedając komputery PC za ponad 9 mld USD (w porównaniu do 7,4 mld w 1992 r.). Wynik ten oznacza zatrzymanie spadku udziału tej firmy w światowym rynku, jaki utrzymywał się przez ostatnie 3 lata z rzędu (od 17,9% w 1989 r.).

Apple Computer sprzedając za 7,3 mld USD zajęła 11% rynku światowego, a Compaq Computer Corp. omalże podwoiła swój udział do 10% (z 6,1% w 1992 r.) sprzedając za 6,6 mld USD. NEC i Dell zajęły (odpowiednio) 4 i 5 miejsce.

W USA IBM i Apple prawie zrównały się pod względem liczby dostarczonych PC, ale obrót IBM wyniósł 4,5 mld USD, podczas gdy Apple - 4,2 i Compaq 3,3 mld USD. Na rynku europejskim obroty wyniosły: IBM - 2,8, Compaq 2,3 a Apple 1,6 mld USD. W Japonii NEC zachowała prowadzenie z 18,2 mld USD, podczas gdy Apple z 908 mln USD zepchnęła Fujitsu na 3-cie miejsce. IBM sprzedał w Japonii komputerów PC za 720 mln USD.

Według wstępnych szacunków, na całym świecie sprzedano w 1993 PC-tów za 66,3 mld USD, co w porównaniu z 57 mld USD z ub.r. stanowi wzrost o 16,2%.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200