Wystawcy na EuroInfo '95

Wystawcy na EuroInfo '95

Wystawcy na EuroInfo '95

ATM

ATM jest integratorem systemów komputerowych. Firma jest generalnym dystrybutorem Silicon Graphic i FORE Systems oraz partnerem m.in. Cabletron Systems, Northern Telecom, FTP Software, Hummingbird Communications. ATM oferuje dostęp do Internetu. Zakres usług rozszerzono o przygotowanie serwisów w standardzie !WWW.

Business Foundation

konfliktów. Obcokrajowcy mówią o atmosferze w naszych zakładach pracy, że "ludzie siedzą na problemach".

Konflikty są nieuchronne

Tymczasem konflikty w przedsiębiorstwie są czymś najzupełniej normalnym, bowiem wynikają z rozbieżności interesów różnych działów. Dział produkcji zawsze spiera się z działem sprzedaży o to, kto lepiej wie, co należałoby wytwarzać, czego potrzebują i co kupią klienci. Dział produkcji woli długie serie, dział rozwoju naciska na wprowadzanie innowacji itd. Te konflikty wcale nie muszą być niszczące, a wręcz mogą okazać się bardzo twórcze dla firmy, ale pod warunkiem, że nie przeradzają się w pyskówkę lub wojnę podjazdową, lecz są rozwiązywane za pomocą negocjacji. Negocjacje polegają na nazwaniu interesów i rozmowie o nich. W wyniku negocjacji wypracowuje się porozumienie, które nie tylko łagodzi konflikt, nie tylko przemienia go we współpracę, ale też często stanowi jakieś nowatorskie podejście do biznesu w ogóle. Tak naprawdę praca doradców w dziedzinie negocjacji i mediacji, w tym ośrodka "Kontrakt", polega na uczeniu ludzi rozmawiania, nazywania swoich interesów oraz pokonywania lęku. Celem negocjacji "wygrany-wygrany" jest wspólne poszukiwanie takich rozwiązań problemu, które dają korzyści wszystkim stronom.

Ciężar przeszłości

Trzeba powiedzieć, że w naszych firmach jest bardzo wiele do zrobienia w tej dziedzinie. Opisane problemy wynikają głównie z uwarunkowań historycznych. Do niedawna nie istniało coś takiego, jak interes firmy. Ludzie w przedsiębiorstwach spierając się ze sobą, bili się tylko o swoje racje. Nie istniejący interes firmy - wspólny dla wszystkich - nie miał szans, aby stać się płaszczyzną zgody.

Drugim czynnikiem blokującym ludzi przed twórczym rozwiązywaniem sporów jest zakorzeniony lęk przed popełnieniem błędu. Jeśli ktoś nie daje sobie prawa do jednorazowego błędu, to niechętnie podejmuje jakiekolwiek próby oddziaływania na rzeczywistość, a tym bardziej w takim uznawanym za ryzykowny obszarze, jak nazywanie i rozwiązywanie konfliktów interesów.

Inny problem psychologiczny w firmach to brak wiary w wygraną. 90 procent pracowników uważa, że nie warto podejmować negocjacji z szefem, bo i tak się nie wygra. Ciężar rozpoznania konfliktu spoczywa na szefie. Nie może on oczekiwać, że podlegający mu pracownicy będą odważniejsi i mądrzejsi od niego.

Zarządy firm na ogół zdają sobie sprawę, że taki problem u nich istnieje albo może zaistnieć, toteż organizują profilaktyczne szkolenia. Inne zgłaszają się do nas w momencie zaistnienia wyraźnie konfliktowej sytuacji w przedsiębiorstwie.

Nowe problemy

W tej chwili w firmach narastają nowe problemy. Przede wszystkim pojawił się syndrom młodego szefa. Czyli takiego menedżera, który niedawno awansował, na ogół spośród grona równych dotąd kolegów. Choć jest człowiekiem bardzo twórczym i wykształconym, to z wieloma problemami, zwłaszcza z tymi które wynikają ze stosunków międzyludzkich, nie potrafi sobie poradzić. Trudność sprawia mu na przykład zachowanie dystansu do reszty personelu, wynagradzanie, zwalnianie i przyjmowanie pracowników.

Drugie ważne wyzwanie dla doradców i psychologów, to uczenie handlowców odporności psychicznej. Polscy handlowcy wypalają się dziesięć razy szybciej niż na przykład niemieccy. Są zupełnie nieodporni na tzw., "śmieć informacyjny", czyli narzekania klientów na towar, który oferują. Rzadko zdarzają się handlowcy, którzy tak naprawdę wierzą, że sprzedają dobra wysokiej jakości. Ponadto handlowcy traktują handel jako sprawę osobistego powodzenia, sukcesu czy porażki, a nie jako grę z klientem, do której trzeba mieć dystans. Dodatkowy stres stwarza im stosunkowo niska pozycja handlowca w polskim społeczeństwie.

W skład systemu LEX wchodzą: KARTOTEKA - wykaz obowiązujących aktów prawnych, TEKSTY - prawo administracyjne, cywilne, finansowe, karne, pracy i ubezpieczeń społecznych, TEMIDA - zbiór orzeczeń SN i NSA.

LEX MEDIA

System Lex Polonica, wydany na CD-ROM zawiera bazę aktów prawnych (ujednoliconych), orzecznictwo sądowe, bibliografię i wzory umów.

NeuroSoft

NeuroSoft specjalizuje się w integracji i implementacji nowoczesnych technologii przetwarzania, administrowania oraz wyszukiwania informacji.

Ośrodek Przetwarzania Informacji KBN

Świadczy usługi informacyjne w zakresie informacji naukowej i naukowo-technicznej; prowadzi i udostępnia następujące bazy danych o ogólnokrajowym zasięgu m.in. badania naukowe w Polsce, krajowe instytucje naukowe prowadzące badania naukowe, specjaliści zatrudnieni w sferze badań oraz rozwoju.

Polska Agencja Prasowa

Podstawowym produktem PAP jest serwis informacyjny, z którego korzysta obecnie ok. 80% mediów w Polsce. PAP ma własną stację satelitarną, komputerowy system baz danych on-line, serwer WWW oraz dostęp do łączności pakietowej X.25.

Polskie Radio S.A.

Polskie Radio S.A. oferuje usługi w zakresie produkcji reklam, czas antenowy w czterech programach, studia nagraniowe, aparaturę do nagrań wielośladowych.

Reuters Polska

Reuters Polska Sp. z o.o. jest oficjalnym przedstawicielstwem Reuters Ltd. W roku 1993 uruchomił Polish Financial News Service, profesjonalny serwis informacji gospodarczych.

SilverPlatter Information LTD.

SilverPlatter dąży do umożliwienia korzystania ze światowych zbiorów bibliotecznych w zasięgu klawiatury komputera. Obecnie firma pracuje nad Electronic Reference Library (ERL) - systemem komputerowym stanowiącym fundament Biblioteki Światowej.

STRATUS

Oferta firmy to bazy danych w technologii CD-ROM, multimedia, subskrypcje baz danych w Internecie, czytniki CD-ROM i akcesoria, kompletne zestawy dla technologii CD-ROM w sieciach lokalnych oraz rozległych i techniki tworzenia produktów multimedialnych oraz baz danych na CD-ROM.

TELBANK

Bankowe Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne TELBANK S.A. jest operatorem telekomunikacyjnym. Jest twórcą sieci: multiplekserowej z 22 węzłami międzymiastowymi, pakietowej - TELBANK-P, ISDN - TELBANK-P, sieci VSAT, sieci TELBANK-MOBITEX

TELBANK S.A. wprowadził m.in. system satelitarny VSAT zintegrowany z naziemną siecią, połączenia frame relay w sieci TELBANK-P, połączenia międzynarodowe w sieci TELBANK-P, systemy poczty elektronicznej w standardzie X.400, ISOCOR oraz HP.

Towarzystwo Informacji Profesjonalnej - TIP

TIP jest stowarzyszeniem twórców polskiego przemysłu informacyjnego. Stoisko TIP na EuroInfo '95 - prezentuje oferty trzech jego członków - ATM, EUROSTART, Francusko-Polskiej Wyższej Szkoły Nowych Technik Informatyczno-Komunikacyjnych.

Telekomunikacja Polska S.A. Centrum Systemów Teleinformatycznych

Telekomunikacja Polska S.A. Centrum Systemów Teleinformatycznych oferuje usługę transmisji danych przez pierwszą w Polsce publiczną sieć komutacji pakietów POLPAK-X.25. Centrum Systemów Teleinformatycznych planuje uruchomienie węzłów sieci szybkiej transmisji POLPAK-T pracującej z prędkością 2Mb/s oraz poczty elektronicznej X-400/X-500.

UMI

Oferuje szeroki zakres zarówno tradycyjnych i elektronicznych produktów oraz serwisów (bazy na CD-ROM, subskrypcje poprzez Internet).

Wojewódzki Urząd Staytstyczny w Warszawie

Największy wojewódzki urząd statystyczny w kraju, wystawia swoje publikacje w stoisku Głównego Urzędu Statystycznego.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200