Sprzedaż PC w Europie Środkowej i Wschodniej
- Computerworld,
- 10.02.2003
W roku 2002 sprzedaż komputerów w Europie Środkowej i Wschodniej wzrosła o 16%, a więc więcej niż w innych regionach.
W roku 2002 sprzedaż komputerów w Europie Środkowej i Wschodniej wzrosła o 16%, a więc więcej niż w innych regionach.
Według wstępnych szacunków IDC w 2002 r. największym powodzeniem w tym regionie Europy cieszyły się komputery przenośne (wzrost o 28%) i serwery (22%). "W przyszłości głównym czynnikiem pobudzającym wzrost sprzedaży w regionie będą rosnące bezpośrednie inwestycje zagraniczne, rosnące płace, wejście do UE oraz korzystne kształtowanie się kursów walut" - twierdzą analitycy IDC.
W ubiegłym roku najwięcej komputerów w regionie sprzedał Hewlett-Packard, który kontrolował 10,4% rynku (sprzedał ok. 520 tys. komputerów). Udział IBM wyniósł 3,1% (155 tys. sztuk), a Dell Computer 2,7% (135 tys.). Największą konkurencję dla światowych producentów komputerów w Europie Środkowej i Wschodniej stanowią małe, lokalne firmy, które kontrolują 40% rynku. Ich pozycja jest szczególnie mocna w Polsce i Rosji.