Dobra passa Comp Rzeszów
- Computerworld,
- 20.01.2003
Comp Rzeszów wdroży centralny system informatyczny w Banku Pocztowym. Będzie on kompatybilny z systemem informatycznym Poczty Polskiej, głównego akcjonariusza banku.
Comp Rzeszów wdroży centralny system informatyczny w Banku Pocztowym. Będzie on kompatybilny z systemem informatycznym Poczty Polskiej, głównego akcjonariusza banku.
Comp jest głównym kandydatem do realizacji systemu dla Banku Gospodarstwa Krajowego. "Komisja przetargowa zakończyła prace i rekomendowała jednego z oferentów jako dostawcę licencji i usług. Teraz będą trwały negocjacje dotyczące warunków umowy" - mówi Jerzy Jackowski, dyrektor Departamentu Informatyki i Telekomunikacji w BGK. Według rzecznika prasowego banku, rekomendowany został właśnie Comp. Oznacza to jednak tylko, że firma zyskała wyłączność na negocjacje, które potrwają kilka tygodni. Czas wdrożenia zaplanowano na 12 miesięcy. Wartość kontraktu wynosi ok. 20-30 mln zł. Rzeszowską firmę wymienia się wśród faworytów przetargu na wdrożenie systemu informatycznego w Amerbanku. "Dotychczas korzystaliśmy z systemu BankMaster, firmy Kindle (przejętej przez Mysys - przyp. red.), ale nie spełniał on jednak naszych wymagań. To przestarzała technologia" - mówi Andrzej Krześniak, dyrektor Departamentu Informatyki i Telekomunikacji w Amerbanku. Bank był jedynym użytkownikiem BankMaster w Polsce (od kilku lat wdrożenie tego systemu realizuje BISE). "Wprowadzenie nowych produktów, zwłaszcza kiedy są one 171;chwilowe187; tak jak miało to miejsce w przypadku lokat chroniących przed podatkiem od oszczędności, było bardzo trudne. Poza tym musimy dostosować się do systemu IBAN" - wyjaśnia Andrzej Krześniak. Nowy system pozwoli również na bezpośrednie połączenie z KIR.