Windows 95 bez Exchange
- Computerworld,
- 05.06.1995
Microsoft Corp. rezygnuje z wyposażania systemu Windows 95 w pełną wersję oprogramowania pocztowego.
Microsoft Corp. rezygnuje z wyposażania systemu Windows 95 w pełną wersję oprogramowania pocztowego.
Oryginalna wersja tego systemu zawierała pełny pakiet obsługi poczty E-mail, wyposażony w wiele opcji, w tym w moduł pozwalający korzystać użytkownikowi z usług serwera Exchange (zawiadywanie komunikatami pocztowymi).
Testowanie beta wykazało jednak, że użytkownicy odnoszą się bardzo krytycznie do tak skonstruowanego pakietu, a główny zarzut brzmiał: system obsługi poczty E-mail jest zbyt rozbudowany, a mnogość opcji powoduje, że jest on bardzo trudny w obsłudze. Wiele z tych opcji byłoby zresztą na początku nie wykorzystywanych, bowiem serwer pocztowy Exchange będzie dostępny w późniejszym terminie.
Z takiego obrotu sprawy może być zadowolona tylko firma Lotus Development Corp., przed którą rysowała się perspektywa rywalizowania o klienta wyposażonego już w pełne oprogramowanie pocztowe Exchange. Brak tej opcji w systemie Windows 95 zwiększy zapewne popyt na jej oprogramowanie klientowskie systemu Notes.
Tak więc pierwsza wersja systemu Windows 95 będzie wyposażona w prosty, okrojony z wielu funkcji, pakiet poczty E-mail. Użytkownik tego pakietu będzie mógł jednak korzystać z usług systemu pocztowego Microsoft Mail 3.2. (opartego na technice współdzielonego dostępu do plików pocztowych). Rozbudowany pakiet pocztowy, współpracujący już z serwerem Exchange, pojawi się dopiero w kolejnych wersjach systemu Windows 95.
Microsoft zamierza wprowadzić na rynek za kilka miesięcy, razem z serwerem pocztowym Exchange, pełne oprogramowanie klientowskie Exchange dla komputerów pracujących pod systemami DOS, Windows 3.1, Windows 95 i Windows NT. Firma obiecuje, że za kilka miesięcy dostępne też będzie oprogramowanie pocztowe klienta dla systemów Unix i Macintosh.