Rynek wciąż rośnie

Rynek komputerowy w Polsce znajduje się nadal w fazie nie nasyconego wzrostu. Wartość sprzedanych produktów wzrosła z 551 mln USD w 1993 r. do 720 mln USD w 1994 r. Oznacza to ponad 40% wzrost.

Rynek komputerowy w Polsce znajduje się nadal w fazie nie nasyconego wzrostu. Wartość sprzedanych produktów wzrosła z 551 mln USD w 1993 r. do 720 mln USD w 1994 r.

Oznacza to ponad 40% wzrost. Nadal najsilniej (ilościowo) rozwija się rynek PC, choć ogółem nieco zmalał udział tych komputerów w sprzedaży produktów. Wzrosła sprzedaż drukarek, co można tłumaczyć potanieniem niektórych technologii druku. Wśród komputerów średnich (Digital, HP, IBM, Intergraph, Silicon Graphics, Sun Microsystems) udział w rynku nie wzrósł zauważalnie, choć dla niektórych typów wzrost był znaczący (np. IBM podwoił w ub.r. sprzedaż RS/6000, interesująca jest także wielkość sprzedaży HP i stacji Alpha Digitala). Również komputery mainframe są kupowane z praktycznie stałym udziałem w rynku.

(Pełną analizę polskiego rynku komputerowego w 1994 r. publikujemy w naszym corocznym raporcie TOP200, który ukaże się już za tydzień).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200