Rynek wciąż rośnie
- Andrzej Dyżewski,
- 22.05.1995
Rynek komputerowy w Polsce znajduje się nadal w fazie nie nasyconego wzrostu. Wartość sprzedanych produktów wzrosła z 551 mln USD w 1993 r. do 720 mln USD w 1994 r. Oznacza to ponad 40% wzrost.
Rynek komputerowy w Polsce znajduje się nadal w fazie nie nasyconego wzrostu. Wartość sprzedanych produktów wzrosła z 551 mln USD w 1993 r. do 720 mln USD w 1994 r.
Oznacza to ponad 40% wzrost. Nadal najsilniej (ilościowo) rozwija się rynek PC, choć ogółem nieco zmalał udział tych komputerów w sprzedaży produktów. Wzrosła sprzedaż drukarek, co można tłumaczyć potanieniem niektórych technologii druku. Wśród komputerów średnich (Digital, HP, IBM, Intergraph, Silicon Graphics, Sun Microsystems) udział w rynku nie wzrósł zauważalnie, choć dla niektórych typów wzrost był znaczący (np. IBM podwoił w ub.r. sprzedaż RS/6000, interesująca jest także wielkość sprzedaży HP i stacji Alpha Digitala). Również komputery mainframe są kupowane z praktycznie stałym udziałem w rynku.
(Pełną analizę polskiego rynku komputerowego w 1994 r. publikujemy w naszym corocznym raporcie TOP200, który ukaże się już za tydzień).