Opóźniony CRM

Microsoft przesunął termin premiery systemu wspomagającego zarządzanie relacjami z klientami. Na rynek amerykański Microsoft CRM trafi dopiero w I kwartale 2003 r., choć zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami pakiet miał być dostępny już w grudniu ub.r.

Microsoft przesunął termin premiery systemu wspomagającego zarządzanie relacjami z klientami. Na rynek amerykański Microsoft CRM trafi dopiero w I kwartale 2003 r., choć zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami pakiet miał być dostępny już w grudniu ub.r.

Zlokalizowane wersje systemu będą dostępne dopiero w II połowie br. W grudniu 2002 r. - wchodząca w skład Microsoft Business Solutions - firma Great Plains Software (GPS) wycofała ze sprzedaży pakiet CRM Great Plains Siebel Front Office. Miał go zastąpić Microsoft CRM.

Prace nad systemem CRM, opracowywanym od podstaw przez Microsoft są na ukończeniu. Według przedstawicieli firmy poprawki dotyczą jedynie kilku drobnych błędów odkrytych podczas poprzednich testów. Ostatnia ich runda właśnie się rozpoczyna. Analitycy zwracali uwagę na niedociągnięcia Microsoft CRM w zakresie zarządzania interfejsem użytkownika, obsługi bardziej skomplikowanego modelu obiegu dokumentów czy integracji z systemami zewnętrznymi. Użytkownicy chcący zintegrować pakiet CRM np. z oprogramowaniem GPS muszą wykorzystać serwer BizTalk 2002.

Microsoft będzie dostarczał BizTalk Server 2002 wraz z najbardziej rozbudowaną wersją Professional pakietu CRM. Firma zapewnia także, że oprogramowanie pozwoli na dostosowanie go do potrzeb klienta w podstawowym zakresie. Użytkownicy mają dysponować gotowym modelem obiegu dokumentów - jak twierdzą przedstawiciele Microsoft Business Solutions - "dostosowanym do wymagań średniej firmy".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200