Trójwymiarowa grafika w Windows

Microsoft Corp. kupił angielską firmę RenderMorphics Ltd. i zapowiedział integrację jej produktów - trójwymiarowego interfejsu programisty API i biblioteki Reality Lab w następnej po Windows 95 wersji systemu. W ciągu najbliższych 45 dni, Microsoft przejmie wsparcie, kontakty oraz sprzedaż produktów RenderMorphics i będzie oferował programistom najnowszą wersję 1.1 pakietu Reality Lab 3-D. Warunki finansowe kontraktu nie zostały ujawnione.

Microsoft Corp. kupił angielską firmę RenderMorphics Ltd. i zapowiedział integrację jej produktów - trójwymiarowego interfejsu programisty API i biblioteki Reality Lab w następnej po Windows 95 wersji systemu. W ciągu najbliższych 45 dni, Microsoft przejmie wsparcie, kontakty oraz sprzedaż produktów RenderMorphics i będzie oferował programistom najnowszą wersję 1.1 pakietu Reality Lab 3-D. Warunki finansowe kontraktu nie zostały ujawnione.

Reality Lab ułatwia opracowywanie trójwymiarowej grafiki dla aplikacji multimedialnych, gier oraz programów wykorzystujących rzeczywistość wirtualną. Interfejs został już zastosowany w grach opracowanych przez Virgin Interactive Entertainment. Mają one pojawić się w sprzedaży na jesieni br.

Przejęcie RenderMorphics jest kolejnym, konsekwentnym krokiem w kierunku wprowadzania grafiki trójwymiarowej do przygotowywanego oprogramowania. Microsoft ma licencję na będący przemysłowym standardem, trójwymiarowy interfejs OpenGL API firmy Silicon Graphics Inc. oraz zamierza w najbliższym czasie kupić licencję na konkurencyjny dla Reality Lab pakiet BRender Power Rendering System firmy Argonaut Technologies Ltd.

Microsoft zamierza oferować specjalną wersję systemu Windows zintegrowaną z uzupełniającymi się interfejsami OpenGL API oraz Reality Lab API.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200