Maxdata kontra polscy producenci
- Computerworld,
- 09.12.2002
Maxdata i Tech Data Polska podpisały umowę dotyczącą dystrybucji monitorów i komputerów niemieckiego producenta w Polsce. Umowa obejmuje monitory CRT i LCD oraz notebooki, serwery i komputery desktop sprzedawane pod marką Maxdata.
Maxdata i Tech Data Polska podpisały umowę dotyczącą dystrybucji monitorów i komputerów niemieckiego producenta w Polsce. Umowa obejmuje monitory CRT i LCD oraz notebooki, serwery i komputery desktop sprzedawane pod marką Maxdata.
Maxdata - przed laty wchodząca w skład Grupy Vobis AG - w Polsce rozpoczęła działalność w sierpniu 2002 r. Pierwsze umowy dystrybucyjne firma zawarła z Action, Incom i FF Computers. Jak twierdzi Jarosław Nowicki, dyrektor jej polskiego oddziału, w ciągu tych kilku miesięcy Maxdata odnotowała wyjątkowy sukces w sprzedaży monitorów LCD. W tym segmencie już w przyszłym roku Maxdata oczekuje uzyskania 5-proc. udziału w rynku. Jego wielkość szacuje się na 50-70 tys. sztuk.
Największe jednak nadzieje i strategiczne plany rozwoju dotyczą sprzedaży komputerów dla małych i średnich firm oraz na rynek SOHO. Według Jarosława Nowickiego Maxdata może cenowo konkurować nie tylko z dużymi polskimi producentami, ale również małymi lokalnymi firmami składającymi komputery PC. Obecnie rozwijana jest sieć sprzedaży (m.in. przez Tech Data Polska) i ogólnopolski serwis sprzętu. Serwisem zajmą się RAM-Serwis, Pirson i Softbank Serwis. Maxdata prowadzi rozmowy z dwoma kolejnymi partnerami. Atutem firmy mają być wydłużone, 3-letnie gwarancje na komputery.
Jarosław Nowicki nie ukrywa, że Maxdata będzie się starała wykorzystać obecną sytuację rynkową - osłabienie pozycji Optimusa, spadek sprzedaży komputerów markowych na rzecz drobnych składaczy - by wypromować własną markę. Plany zakładają osiągnięcie w ciągu najbliższych 3 lat 15-proc. udziału w rynku komputerów i monitorów łącznie.