Z Krakowa na rynki Europy

Krakowski Veracomp rozpoczął działalność w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. W pierwszym etapie, do końca 2003 r. firma zamierza rozpocząć działalność w ośmiu krajach tego regionu (Litwa, Łotwa, Czechy, Węgry, Słowacja, Słowenia, Chorwacja, Rumunia). Do kolejnych ośmiu państw Veracomp chce wejść w 2004 r.

Krakowski Veracomp rozpoczął działalność w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. W pierwszym etapie, do końca 2003 r. firma zamierza rozpocząć działalność w ośmiu krajach tego regionu (Litwa, Łotwa, Czechy, Węgry, Słowacja, Słowenia, Chorwacja, Rumunia). Do kolejnych ośmiu państw Veracomp chce wejść w 2004 r.

Z Krakowa na rynki Europy

Adam Rudowski, prezes zarządu Veracomp SA.

"Szacujemy, że już w 2002 r. przychody ze sprzedaży rozwiązań naszych partnerów na rynkach środkowo-europejskich przyniosą nam 6-8 mln zł. W 2003 r. przychody z tego tytułu mają wzrosnąć do 30 mln zł" - zapowiada Adam Rudowski, prezes zarządu Veracomp SA.

Veracomp został wyłącznym partnerem w Europie Środkowej i Wschodniej takich firm, jak Nokia (w 6 krajach) wraz z Check Point (6) i F-Secure (4) - w zakresie systemów bezpieczeństwa; Lucent Technologies (11) i F5 Networks (16) - tzw. infrastruktury Internetu oraz Adaptec (cała Europa) i Tandberg (16) - pamięci masowych. Krakowski dystrybutor będzie oferował również szkolenia związane ze sprzedawanymi produktami. Ma temu służyć należące do Veracomp centrum szkoleniowe Compendium.

Z Krakowa na rynki Europy

Wydatki na IT w Europie Środkowej i Wschodniej w 2001r. (w mld USD)

Krakowski dystrybutor - podobnie jak w Polsce - zamierza działać na nowych rynkach za pośrednictwem integratorów, producentów oprogramowania i lokalnych dystrybutorów. "Podpisaliśmy już dwadzieścia pierwszych umów partnerskich" - mówi Adam Rudowski. Aby obsłużyć zagranicznych partnerów, Veracomp stworzył Dział Rozwoju Rynków Europejskich. Powstały także dwa centra logistyczne - w Krakowie i Nowym Jorku. Drugie - na zasadzie outsourcingu - prowadzi TNT. Przez Nowy Jork mają przechodzić dostawy rozwiązań producentów z Ameryki Północnej. "Stworzenie tam centrum logistycznego skróci czas dostaw z kilku tygodni do 2-5 dni" - dodaje prezes

Veracompu.

Łączna wartość poniesionych przez Veracomp inwestycji w rozpoczęcie działalności na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej wyniosła ok. 0,5 mln zł. "Wliczamy w to także koszty założenia spółki w USA i stworzenia tam centrum logistycznego" - mówią przedstawiciele Veracompu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200