W sieciowym peletonie

Hewlett-Packard przygotowuje ofertę dla małych i średnich firm, które chcą być obecne w Internecie.

Hewlett-Packard przygotowuje ofertę dla małych i średnich firm, które chcą być obecne w Internecie.

Hewlett-Packard zaprezentował rodzinę rozwiązań sprzętowych i programowych o nazwie HP Domain, która ma pomóc małym i średniej wielkości firmom zaistnieć w Internecie. Pod koniec roku, Hewlett-Packard prawdopodobnie dołączy do grona firm, które zajmują się produkcją komputerów sieciowych. Według przedstawicieli firmy, dwa oddziały HP pracują obecnie nad kilkoma wersjami następujących urządzeń: bezdyskowe komputery sieciowe promowane przez Oracle'a i Sun Microsystems, zubożone komputery PC, do produkcji których namawia Microsoft, oraz przenośny sprzęt z wbudowanymi przeglądarkami WWW.

Dla Unixa

Zapowiedziany w tym miesiącu zintegrowany pakiet Domain Business Site składa się z oprogramowania dla serwerów opartego na systemie zarządzania sieciami OpenView, systemu komunikacyjnego klient/serwer OpenMail (wraz z licencją dla 100 użytkowników) i pięciu serwerów z rodziny SuiteSpot produkcji Netscape Communications. Produkt dostępny jest w cenie 3995 USD (czyli tyle ile kosztuje sam produkt Netscape'a). Domain Business Site będzie także współpracować z nowym klientem dla pracy grupowej Netscape Communicator. Drugie z promowanych przez HP rozwiązań to Domain Enterprise Server. W jego skład wchodzi pięć modeli unixowych serwerów HP i oprogramowanie Domain Business Site.

Dla Windows NT

Hewlett-Packard dostarczy także na rynek NetServer Web Master - serwer z procesorami Intela i oprogramowanie dla Windows NT, przeznaczone dla organizacji obsługujących do 200 użytkowników. W skład pakietu wchodzi zestaw "kreatorów" pomagający użytkownikom w uruchomieniu stron WWW, nowy system zarządzania sieciami produkcji Intela, oprogramowanie zabezpieczające wewnętrzne sieci przed nieautoryzowanym dostępem z zewnątrz, router Cisco, Microsoft Internet Information Server 2.0, FrontPage - powiązane z Windows NT 4.0 narzędzie do budowy stron Web, przeglądarka Internet Explorer 3.0 oraz program pocztowy autorstwa Ipswitch. Web Master pojawi się na rynku 1 stycznia 1997 r. Na rynku amerykańskim jego cena będzie wynosić 9999 USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200