Informatyka w szkole - jaka?
- Computerworld,
- 04.11.1996
W polskiej prasie mało miejsca poświęca się problemom nauczania informatyki w szkole. Najprawdopodobniej świadczy to o tym, że do dziedziny tej przykłada się nikłe znaczenie.
W polskiej prasie mało miejsca poświęca się problemom nauczania informatyki w szkole. Najprawdopodobniej świadczy to o tym, że do dziedziny tej przykłada się nikłe znaczenie.
Przypuszcza, że rzeczywiście nie odgrywa ona decydującej roli w życiu człowieka. Tym bardziej jednak nie rozumiem, dlaczego każe się, nam uczniom, uczyć rzeczy, których w żaden sposób nie będziemy mogli wykorzystać w przyszłości. Informatyka jest oczywiście jednym z przykładów, bo przecież podobne problemy są z innymi przedmiotami. Dlaczego na przykład mam poznawać budowę kończyn żaby czy działanie pieca martenowskiego, skoro i tak po miesiącu wszystko zapomnę.
W przypadku informatyki, która bezdyskusyjnie będzie ważną dziedziną w naszym życiu, należy się chyba skupić na obyciu z komputerem i większą uwagę poświęcić sprawom związanym z jej wpływem na dzisiejszy rozwój cywilizacyjny i społeczny. To są ciekawe problemy, dla których, niestety, nie ma zupełnie miejsca w Polskiej szkole.
Dobrze więc, że kontynuujecie dyskusję nad kształtem informatyki w polskiej szkole, być może przyniesie ona efekty. Oby jak najszybciej.
<div align="right">Gerard Szolok
Zawiercie</div>